Work-life balance priorytetem dla dentystów

dentonet.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Work-life balance priorytetem dla dentystów


Z badania przeprowadzonego w ostatnim czasie na Wyspach Brytyjskich wynika, iż na szczycie listy priorytetów pracowników branży stomatologicznej znajduje się równowaga między życiem zawodowym a sprawami osobistymi, możliwości rozwoju zawodowego, a także wspierające środowisko w miejscu pracy.

To wnioski płynące z najnowszego badania ankietowego Bupa Dental Care – drugiej największej sieci klinik dentystycznych w Zjednoczonym Królestwie. Oznacza to, iż coraz więcej lekarzy dentystów i innych członków zespołów stomatologicznych poszukuje elastycznego miejsca pracy, które zapewnia realne możliwości rozwoju, a zarazem przyjazną atmosferę.

Oczekiwania nie zawsze spełnione

W badaniu respondenci wskazywali, iż w swojej pracy zawodowej najbardziej cenią: równowagę między pracą a życiem prywatnym (35%), możliwość udziału w szkoleniach i rozwój zawodowy (31%) oraz dobrą współpracę i wsparcie w zespole (29%).

Jednocześnie co trzeci badany (33%) uważa, iż możliwości awansu zawodowego są wciąż ograniczone, a oczekiwany przez lekarzy system mentoringu nie działa wystarczająco dobrze. Dodatkowo jedna czwarta ankietowanych deklaruje, iż chce mieć realny wpływ na rozwój branży, a 24% chce pracować w miejscu, gdzie ich praca jest doceniana i z którego mogą być dumni.

Wsparcie dla personelu i pacjentów

Publikacja wyników badań zbiegła się w czasie z uruchomieniem przez Bupa Dental Care kampanii „Feel at Ease” (pol. „Poczuj się swobodnie”), której celem jest wzmacnianie poczucia pewności i wsparcia wśród pracowników branży stomatologicznej. Kampania skupia się także na pacjentach – podkreśla znaczenie komfortu emocjonalnego podczas wizyt, zwłaszcza iż lęk przed dentystą jest wciąż częstą barierę w dostępie do opieki stomatologicznej.

Mark Allan, dyrektor generalny Bupa Dental Care, powiedział: – Fotel dentystyczny znajduje się w sercu każdego gabinetu, a naszym celem jest, aby nasi pracownicy czuli się równie wspierani, jak pacjenci, którymi opiekują się każdego dnia. Dlatego nasza kampania „Feel at Ease” koncentruje się na obu stronach fotela – tworząc dla pacjentów miejsce komfortu, a jednocześnie budując w naszych zespołach pewność siebie i poczucie wsparcia. Dzięki temu mogą oni rozwijać się zawodowo i w efekcie zapewniać opiekę na najwyższym poziomie.

– Nasze badania podkreślają, jak ważne jest wspieranie dobrostanu personalu w miejscu pracy oraz zachęcanie do rozwoju zawodowego poprzez atrakcyjne ścieżki kariery. To coś, z czego jesteśmy dumni – zdajemy sobie sprawę, iż troska o zdrowie, samopoczucie i przyszłe cele naszych zespołów medycznych pozwala im stać się najlepszą wersją samych siebie – dodał Mark Allan.

Pacjent, z którym udało się dentyście zbudować trwałą relację, częściej wróci do takiego lekarza, będzie go polecał i będzie otwarty na przedstawiane mu propozycje leczenia. – To, czy pacjent ufa lekarzowi, bezpośrednio przekłada się na to, czy zaakceptuje plan leczenia i ile czasu zajmie przejście z nim przez ten proces – mówi Sergiusz Szajek, trener biznesu i coach, współpracujący m.in. z siecią Medicover Stomatologia.

Źródło: https://dentistry.co.uk/

Idź do oryginalnego materiału