Na rynek wprowadzony został system obsługi recepcji wspierany przez AI, zaprojektowany, by usprawnić komunikację z pacjentami, a zarazem zmniejszyć obciążenie administracyjne w gabinecie dentystycznym. Nowe rozwiązanie – Boxly AI Receptionist – zaprezentowano podczas wydarzenia pod nazwą Unbox the Future, które odbyło się 2 października w Londynie.
Gospodarzem wydarzenia była brytyjska firma technologiczna Boxly, która oferuje narzędzia CRM wspierane sztuczną inteligencją, przeznaczone m.in. dla gabinetów dentystycznych. – Sztuczna inteligencja jest dziś wszędzie, ale najlepsza technologia to ta, która rozumie ludzi. Dlatego cieszę się, iż mogę być częścią premiery Boxly – bo to nie tylko inteligentne systemy, ale zupełnie nowy sposób, w jaki stomatologia łączy się z pacjentami. Boxly pokazuje, iż choćby w automatyzacji znaczenie ma empatia. I właśnie taką przyszłość chcę współtworzyć – powiedział podczas prezentacji Jason Bradbury, były prowadzący programu „The Gadget Show”.
Jak działa Boxly AI Receptionist?
Nowy system działa 24 godziny na dobę, odpowiadając na pytania pacjentów w sposób dopasowany do wskazanego rodzaju leczenia, rezerwując wizyty bezpośrednio w terminarzu gabinetu, dodatkowo prowadząc komunikację za pośrednictwem WhatsAppa lub mediów społecznościowych. AI Receptionist został zaprojektowany tak, by pacjent gwałtownie i bez problemów załatwił sprawę, a gabinet nie utracił żadnego zapytania ze strony pacjenta. Jak przekonuje producent, dzięki temu konwersja może wzrosnąć choćby dwukrotnie.
„Gabinety potrzebują narzędzi, które traktują ludzi jak osoby, a nie jak numery”
Elliot Hamilton, dyrektor zarządzający firmy Boxly, powiedział: – Stomatologia jest dziś pod ogromną presją. Gabinety potrzebują narzędzi, które są niezawodne, proste w obsłudze i traktują ludzi jak osoby, a nie jak numery. Nikt nie chce systemu, który każdemu pacjentowi odpowiada w taki sam sposób. Boxly powstało we współpracy z lekarzami praktykami i zostało stworzone właśnie dla nich. Dlatego zapewnia inteligentną, spersonalizowaną komunikację, której pacjenci ufają, a zespoły mogą na niej polegać każdego dnia. Eliminując powtarzalne zadania, dajemy zespołom klinik czas, by mogły skupić się na leczeniu.
„Technologia może wspierać zespoły klinik w robieniu tego, co potrafią najlepiej”
Z kolei dr Anushika Brogan, założycielka sieci klinik Damira Dental Studios, dodała: – Jesteśmy dumni, iż możemy być w gronie pierwszych praktyk korzystających z AI Receptionist. Jak pokazano podczas prezentacji, system jest intuicyjny i niezawodny. Mój zespół i ja jesteśmy podekscytowani możliwością ograniczenia zadań administracyjnych przy jednoczesnym podnoszeniu jakości obsługi pacjentów w naszych praktykach. Dla nas to dowód, iż technologia może mieć natychmiastowy, pozytywny wpływ i wspierać zespoły klinik w robieniu tego, co potrafią najlepiej: w leczeniu pacjentów.
– Sztuczna inteligencja to gorący temat ostatnich lat. Myślę, iż rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji przyspieszą i ułatwią pracę lekarzy radiologów, ale w przewidywalnej przyszłości nie dojdzie do pełnego zastąpienia radiologii i radiologów przez programy sztucznej inteligencji – mówi prof. dr hab. n. med. Kazimierz Szopiński – specjalista neurologii, radiologii i diagnostyki obrazowej oraz medycyny nuklearnej, kierownik Zakładu Radiologii Stomatologicznej i Szczękowo-Twarzowej WUM.
Źródło: https://www.dental-nursing.co.uk/