Polska mówi #aaa. Ogólnopolska kampania trwa przez cały rok!

dentonet.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Polska mówi #aaa. Ogólnopolska kampania trwa przez cały rok!


Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej przypada 20 marca, kampania „Polska mówi #aaa” – prowadzona przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne – skutecznie angażuje gabinety, specjalistów i pacjentów przez cały rok.

W 2025 r. kampania „Polska mówi #aaa” nabrała wyjątkowego rozpędu. Na początku roku – we współpracy z Oral-B oraz gabinetami partnerskimi – zaoferowano ponad 2000 darmowych konsultacji stomatologicznych. Pacjenci mogli skorzystać z pomocy w 46 gabinetach Oral-B oraz 37 placówkach LUX MED Stomatologia.

W skali całego roku odbyły się setki bezpłatnych badań kontrolnych, instruktaży higienizacyjnych oraz rozmów edukacyjnych. W przedszkolach, szkołach i domach seniora zrealizowano ponad 300 akcji profilaktycznych, a towarzyszące kampanii konkursy i webinary przyciągnęły szerokie grono odbiorców.

Łącznie w realizację tegorocznych działań prowadzonych pod hasłem „Zdrowa jama ustna to zdrowy umysł” zaangażowało się ponad 1000 specjalistów – lekarzy dentystów, higienistek stomatologicznych i menedżerów placówek.

Zdrowa jama ustna to szczęśliwe życie!

Hasło obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej w 2025 r. było kontynuacją globalnych wytycznych FDI. W 2026 r. akcja będzie promowana hasłem „Zdrowa jama ustna to szczęśliwe życie!”

Ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę, iż zdrowie jamy ustnej wpływa na ogólne zdrowie. Widzimy to wśród dzieci, które uczą się dobrych nawyków oraz dorosłych, którzy odwiedzają stomatologów, chcąc poprawić estetykę swojego uśmiechu. Temat „trzeciego garnituru zębów” przestaje być tabu. Jednak wciąż jest sporo do wypracowania, zwłaszcza wśród osób, które nie są świadome wpływu kondycji jamy ustnej na zdrowie całego organizmu, a statystyki próchnicy w Polsce są przez cały czas niepokojące – podkreśla manager kampanii Sylwia K. Drobik.

Akcję „Polska mówi #aaa” wspierają honorowo prezydenci miast – m.in. Białegostoku, Gdańska, Krakowa, Katowic czy Lublina. Wśród partnerów tegorocznej edycji znalazły się firmy Listerine, Biomed, Zdrowy Lizak Mniam-Mniam, Oclean, Oral-B, Shop-Dent, Vitammy, Klub Mleczaka oraz WOOM. W działania zaangażowały się również media branżowe: portal Dentonet.pl, Infodent24 i Medonet.

Organizatorzy zachęcają nauczycieli i wychowawców do pobierania darmowych materiałów edukacyjnych dostępnych na stronie https://polskamowiaaa.pl/. Przypominają również, iż o prawidłowych nawykach higienicznych powinni z dziećmi każdego dnia rozmawiać rodzice. Do współpracy zapraszani są również samorządowcy oraz politycy, którzy chcą wesprzeć lokalne działania profilaktyczne.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału