Marki własne wyprzedzają potentatów na rynku leków

farmacja.pl 1 miesiąc temu

Firma IQVIA opublikowała interesujące zestawienie dotyczące marek własnych na rynku aptecznym. Okazje się, iż łączna sprzedaż tego typu preparatów jest większa niż produktów dużych korporacji farmaceutycznych.

– Ciekawe, ilu z Was zaskoczy informacja, iż gdy spojrzymy na ranking korporacji w ujęciu ilościowym to marki własne (na grafie jako CHAIN) plasują się na drugim miejscu, wyprzedzając takich producentów jak Haleon, Teva czy Aflofarm – piszą eksperci IQVIA.

Wskazują oni, iż sprzedaż marek własnych odnotowała na koniec lipca wartość ok. 44 mln złotych oraz 27.4 procent wzrostu w ujęciu year-to-date.

– To największy wzrost, jaki obserwujemy w naszym zestawieniu top 20 liderów sprzedaży – dodają eksperci.

Źródło: IQVIA

Marki własne to leki, suplementy diety lub wyroby medyczne produkowane na zlecenie hurtowni farmaceutycznych lub sieci aptek. Często sprzedawane są pod nazwą danej sieci jako marka parasolowa. Charakteryzują się one na ogół niską ceną. Ich sprzedaż jest dodatkowo elementem obowiązkowej rekomendacji lub substytucji pracowników aptek.

Marki własne w ostatnim czasie przestały być domeną tylko największych podmiotów. Z powodzeniem wdrażają je także mniejsze sieci aptek, a choćby apteki indywidualne. Ze względu na dużą marżowość ich sprzedaż jest dla nich bardzo atrakcyjna i korzysta. Z tego powodu, na poziomie rekomendacji bezpośredniej, stanowią dużą konkurencję dla uznanych marek – mimo, iż nie są wspierane reklamą w mediach ogólnodostępnych.

©MGR.FARM

Idź do oryginalnego materiału