RPP i CMJ inaugurują kampanię „Wymagaj jakości”

mzdrowie.pl 9 miesięcy temu

Rzecznik Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia zainaugurowali kampanię społeczną o nazwie „Wymagaj Jakości”, skierowaną do pacjentów.

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec oraz Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia Agnieszka Pietraszewska-Macheta, rozpoczęli kampanię informacyjno-edukacyjną, skupiającą się na promowaniu systemu jakości w placówkach ochrony zdrowia. Od 1 stycznia 2024 roku w życie wchodzi większość przepisów o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Celem ustawy jest wdrożenie rozwiązań prawno-organizacyjnych, które w sposób kompleksowy i skoordynowany będą realizowały priorytety polityki zdrowotnej w obszarze jakości w ochronie zdrowia.

Bartłomiej Chmielowiec powiedział, iż celem kampanii 'Wymagaj Jakości’ jest mobilizacja pacjentów do świadomego żądania najwyższych usług opieki zdrowotnej. Każdy pacjent ma prawo do usług medycznych najwyższej jakości, a nasza inicjatywa ma na celu wspieranie tego prawa poprzez promocję transparentności i oceny jakości świadczeń medycznych. Agnieszka Pietraszewska-Macheta dodaje, iż dziś na 900 szpitali jedynie ok. 200 ma akredytację. – “To za mało. Musi ich być więcej. Chcemy, żeby pacjenci wywierali presję na szpitale, by wymagali od nich jakości. Dlatego rozpoczynamy kampanię społeczną Wymagaj Jakości”.

Jakub Kraszewski, dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, jest pierwszym, który umieścił logotyp kampanii. ”Ten szpital dba o jakość dla swoich pacjentów”. Nasze działania wynikają z przekonania, iż działalność należy prowadzić w oparciu o najwyższe standardy i normy jakościowe. Warto, ponieważ to wszystko działa na korzyść pacjentów. Organizacja działająca w ten sposób jest organizacją sprawną. To zadanie wymaga konsekwentnie prowadzonych działań, natomiast jesteśmy przekonani, iż inaczej postępować nie można. Dlatego namawiamy wszystkie inne placówki, żeby nie bały się działań projakościowych i rozwijały tę kulturę jakości i podejście propacjenckie” – wyjaśnia dyr. Kraszewski.

Idź do oryginalnego materiału