Rekrutacja w stomatologii – czy prowadzisz ją prawidłowo?

dentonet.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: Rekrutacja w stomatologii – czy prowadzisz ją prawidłowo?


Każdy lekarz dentysta, który zarządza praktyką, zwłaszcza większą niż jednostanowiskowa, mierzy się z decyzjami o zatrudnieniu (bądź niezatrudnieniu) kandydata do pracy na stanowisku stomatologa, asystentki, higienistki czy recepcjonistki. Czy stosowany przez ciebie proces rekrutacji skutkuje wyborem dobrego kandydata? Brytyjski portal Dentistry.co.uk przekonuje, iż nie musi on być trudny – pod warunkiem, iż przeprowadzi się go dobrze.

Prawdopodobnie w każdym gabinecie stomatologicznym choć raz występowały trudności w rekrutacji personelu. jeżeli tak było także w twoim przypadku, warto zastanowić się, czy proces ten został poddany ocenie i kto nim zarządzał. Łatwo zrzucić winę na kandydatów, na kapryśny rynek pracy, ale problem bardzo często tkwi w samym procesie rekrutacji lub jego braku. Trzeba znaleźć sposób na skuteczną rekrutację, a kluczem jest odpowiednie podejście, adekwatni ludzie oraz dobrze działający system wsparcia.

Od czego zacząć?

Na początek warto zastanowić się, co wyróżnia twoją praktykę spośród innych działających w okolicy? A w związku z tym, dlaczego kandydat miałby wybrać właśnie ciebie? Co oczywiste, dobre wynagrodzenie ma znaczenie – ale to nie wszystko. Liczy się wiele innych rzeczy, w tym doświadczenie, panująca atmosfera i relacje jakie są budowane z nowym pracownikiem – już od pierwszego kontaktu.

Zacznijmy od ogłoszenia o pracę. Kto je pisze i jak wygląda jego przygotowanie? jeżeli to tylko formalność do „odhaczenia”, to już na starcie jesteś na straconej pozycji. Ogłoszenie to twoja pierwsza szansa, by się wyróżnić i zainteresować potencjalnego pracownika. jeżeli będzie ono nijakie, sztampowe lub napisane na gwałtownie – nie przyciągnie uwagi adekwatnych osób.

Pisz ogłoszenie tak, jakbyś sam szukał pracy. Niech będzie ono interesujące, pełne zaangażowania, niech odzwierciedla realne doświadczenia, jakie przyszły pracownik będzie miał w twojej praktyce. Następnie zastanów się: czy ty sam chciałbyś odpowiedzieć na taką ofertę?

A gdy ogłoszenie jest już zredagowane, kolejne pytanie brzmi: kto kontaktuje się z kandydatami i w jaki sposób? Zapomnij o suchych, oficjalnych e-mailach. jeżeli rekruter nie korzysta z telefonu, tracisz ogromną szansę na budowanie relacji. Rekruter powinien działać gwałtownie i konkretnie. Bez niepotrzebnych opóźnień – chcesz najlepszych kandydatów, to działaj błyskawicznie.

Kluczowy element: proces rekrutacji

Wyobraź sobie, iż znalazłeś idealnego kandydata. Jest zainteresowany, ale… ma też inną ofertę od konkurencji. Co sprawi, iż wybierze właśnie ciebie? Musisz pamiętać, iż osoba, która rekrutuje w twoim imieniu (możesz to być ty sam) nie tylko „sprzedaje” ofertę pracy, ale też reprezentuje całą twoją praktykę. Powinien to być ktoś, kto potrafi zbudować relację, zna twój biznes, podziela twoje wartości i sprawi, iż kandydat poczuje się związany z twoim gabinetem od pierwszej rozmowy. Nikt nie chce być przepytywany przez osobę, która ma kłopoty komunikacyjne. Znaczenie ma też charyzma: nie chodzi tylko o to, by być miłym – liczy się o prawdziwe zaangażowanie i pokazanie entuzjazmu jaki podzielają pozostali członkowie zespołu.

A gdy kandydat dołączy do zespołu – nie odpuszczaj. Rekrutacja nie kończy się na podpisaniu umowy. Najlepsi pracownicy potrzebują czegoś więcej niż tylko dobrej pensji – potrzebują środowiska, w którym mogą liczyć na wsparcie oraz dalszy rozwój zawodowy. jeżeli tego nie zapewniasz – gwałtownie odejdą.

Prawda jest taka, iż możesz zaoferować najwyższe wynagrodzenie w branży, ale jeżeli osoba prowadząca rekrutację nie rozumie potrzeb twojej praktyki lub nie potrafi nawiązać kontaktu – nie pozyskasz dobrego kandydata. Nie należy więc unikać pytania: czy osoby odpowiedzialne za rekrutację pasują do twojej praktyki? Czy podzielają twoje wartości? Czy potrafią ocenić charakter i zbudować trwałą relację? jeżeli nie – być może tracisz tych kandydatów, których najbardziej chciałbyś przyciągnąć.

Czas na zmiany w twoim procesie rekrutacyjnym?

Jeżeli krytycznie oceniłeś swój dotychczasowy proces rekrutacji, zadaj sobie pytanie: czy jest on przygotowany tak, iż daje dużą szansę na pozyskanie świetnego kandydata do pracy? Czy jesteś gotowy wprowadzić potrzebne zmiany, by przyciągnąć najlepszego specjalistę? Czy może przez cały czas będziesz narzekać na „trudny rynek”?

Rekrutacja nie musi być udręką. Z odpowiednim nastawieniem i przyjmując adekwatną strategią, możesz zbudować świetny zespół! Czasem warto zrobić krok do tyłu, przemyśleć dotychczasowe działania i zdecydować się na zmiany w procesie rekrutacji.

Pacjent, z którym udało się dentyście zbudować trwałą relację, częściej wróci do takiego lekarza, będzie go polecał i będzie otwarty na przedstawiane mu propozycje leczenia. – To, czy pacjent ufa lekarzowi, bezpośrednio przekłada się na to, czy zaakceptuje plan leczenia i ile czasu zajmie przejście z nim przez ten proces – mówi Sergiusz Szajek, trener biznesu i coach, współpracujący m.in. z siecią Medicover Stomatologia.

Źródło: https://dentistry.co.uk/

Idź do oryginalnego materiału