Pandemia COVID-19 była trudnym czasem dla przedsiębiorców i niestety zmusiła wielu z nich do zamknięcia swoich biznesów. Jednym ze sklepów, które ucierpiały w tym czasie, było MiniSo, międzynarodowa sieć z artykułami codziennego użytku. Teraz jednak wraca na polski rynek z pierwszym punktem stacjonarnym w Złotych Tarasach.
REKLAMA
Zobacz wideo Udawał manekina w galeriach handlowych, by okradać sklepy. Wpadł po degustacji specjałów z jednego ze stoisk
Czy MiniSo wraca do Polski? Pojawił się pierwszy sklep
Sieć MiniSo po raz pierwszy zawitała do Polski w 2018 roku i działała wówczas przez spółkę Miniso Lifestyle Polska. Plany na rozwój były ambitne, ponieważ zakładano, iż firma otworzy aż 100 nowych lokalizacji do 2020 roku. Optymistyczna wizja gwałtownie jednak została zburzona przez pandemię COVID-19, która zmusiła właścicieli do wycofania się z polskiego rynku. W ciągu kolejnych kilku lat mogliśmy zapomnieć o tej marce, ale teraz wraca ze zdwojoną siłą. Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, w warszawskich Złotych Tarasach otwarto właśnie pierwszy sklep MiniSo. Tym razem jest zarządzany przez nową spółkę, Miniso Trading, co może oznaczać zmianę strategii i nowe plany na rozwój. Asortyment również na to wskazuje, ponieważ oprócz przedmiotów codziennego użytku, do sprzedaży trafiły również zabawki kolekcjonerskie oraz gadżety popkulturowe z nowego konceptu Top Toy. To chińska marka, która właśnie rozpoczęła ekspansję międzynarodową, a w 2024 roku liczba jej sklepów wzrosła o dodatkowe 120 lokalizacji. Wszystko wskazuje na to, iż klienci będą mieli w czym wybierać.
Zobacz też: Ma zaledwie 2 lata i już dołączył do klubu Mensa. To geniusz w ciele dziecka. Został rekordzistą
Czy MiniSo to dobra marka? Firma rozwija się błyskawicznie
MiniSo zostało założone w 2013 roku przez japońskiego projektanta Miyake Jyunya oraz chińskiego biznesmena Ye Guofu. Marka rozwijała się w błyskawicznym tempie, ponieważ już cztery lata później miała aż 2600 sklepów. Był to ogromny sukces - w samym 2015 roku firma wypracowała przychody na poziomie 750 milionów dolarów, a rok później podwojono tę kwotę. Choć pandemia przerwała ekspansję w Polsce, to jednak nie zrujnowała całego biznesu. Każdego roku MiniSo otwiera około 800 nowych lokalizacji, a aktualnie posiada około 7600 sklepów w 100 krajach, z czego 4275 funkcjonuje w samych Chinach. Jak podają wiadomoscihandlowe.pl, tylko w pierwszym kwartale 2025 roku przychody firmy wzrosły o 18,9 procent, osiągając poziom 610 mln dolarów.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.