Przypomnijmy, iż Jerzy Owsiak w poniedziałek (27 stycznia) podczas konferencji prasowej oświadczył, iż jeżeli jakakolwiek firma będzie chciała współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".
Podsumowując 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy prezes fundacji WOŚP poinformował, iż TV Republika odmówiła emisji spotu reklamowego jednej z firm wspierających WOŚP. Spot ten nawiązywał do niedzielnego finału.
Kolejne firmy rezygnują ze współpracy z TV Republika
– Nie będziemy z wami współpracowali, o ile będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – powiedział lider WOŚP.
W reakcji na te słowa szefa WOŚP Lidl Polska wygłosił swoje oświadczenie. Sieć zapowiedziała, iż w razie braku porozumienia pomiędzy WOŚP, a TV Republika Lidl nie będzie publikował tam swoich spotów reklamowych.
– W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republika sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – przekazał Lidl ws. słów Jerzego Owsiaka. Stanowisko niemieckiej sieci w Polsce przedstawiła dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz. Tutaj opisaliśmy szczegóły.
W środę także firma Oleofarm przekazała, iż rezygnuje z emisji reklam w tej stacji. Reklamy spółki mają być emitowane do 31 stycznia.
"Jako firma wyznająca wartości, takie jak szacunek do drugiego człowieka, empatia oraz odpowiedzialność społeczna, uważamy, iż nasza komunikacja powinna być realizowana w środowiskach wspierających pozytywne inicjatywy społeczne oraz budujących zaufanie" – podano w komunikacie. Do Oleofarm należą takie marki jak m.in. D-Vitum oraz Collaflex.
Jedną z takich firm jest Wawel
Podobną decyzję podjęła też firma Wawel. "Biorąc pod uwagę misję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jej istotną rolę w społeczeństwie oraz stanowisko prezesa organizacji – Jerzego Owsiaka, firma Wawel zaprzestanie emisji swoich reklam w niektórych stacjach, co nastąpi w najwcześniejszym możliwym terminie, tj. od 1 marca 2025 r. Wspieranie działań ratujących zdrowie i życie jest bliskie misji firmy Wawel oraz działalności Fundacji "Wawel z Rodziną". Chcemy przez cały czas aktywnie uczestniczyć w inicjatywach, które łączą ludzi wokół istotnych wartości, takich jak pomoc i solidarność" – takie oświadczenie od firmy uzyskały Wirtualne Media.
"Występujemy przeciwko Owsiakowi z kolejnym pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców. Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy" – skomentował, to co się dzieje Tomasz Sakiewicz.