Dotykam = Wygrywam. Ruszyła 13. edycja różowej kampanii edukacyjnej

healthyandbeauty.pl 6 godzin temu
Zdjęcie: dotykam = wygrywam


1 października w Warszawie zainaugurowano 13. edycję kampanii “Dotykam = Wygrywam”, której celem jest edukowanie kobiet, jak kompleksowo dbać o zdrowie piersi, wykonując samobadanie i nosząc dobrze dopasowany biustonosz.

W ramach kampanii, której motto brzmi: “Róż się i poznaj swoje piersi!”, organizowana jest w tym roku zbiórka pieniędzy na zakup mobilnego centrum edukacyjnego BIUSTObus. Wyruszy on w ogólnopolską trasę, aby zachęcać kobiety w każdym wieku do profilaktyki w biustopozytywnej atmosferze.

Kampania “Dotykam = Wygrywam” jest cały czas potrzebna. Coraz więcej słyszy się o kobietach, które umarły z powodu zbyt późnej diagnozy raka piersi. Dlatego wszystkie informacje na temat tego, jak powinniśmy dbać o nasze piersi, jak poznać “ukształtowanie ich terenu”, mają ogromne znaczenie. Samobadanie pozwala nam zareagować gwałtownie i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, iż rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100 procentach, o ile nasza reakcja jest natychmiastowa

– powiedziała Izabela Sakutova, organizatorka kampanii, prezeska fundacji “Wsparcie na Starcie”.

Dotykam = Wygrywam wspierają znane twarze

Kampanię “Dotykam = Wygrywam” wspierają dobrze znane z poprzednich edycji ambasadorki: Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Marzena Rogalska, Anna Gzyra-Augustynowicz, Ilona i Milena Krawczyńskie (Siostry ADiHD), Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia 2024 Maja Klajda, Miss Polonia 2023 Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Anna Męczyńska, a także Ola Żelazo, Karolina Cwalina-Stępniak, Alina Adamowicz, Katarzyna i Paulina Błędowskie, Angelika Miszalska-Kamińska, Monika Kołodyńska-Lewandowska, Joanna Ceplin i Małgorzata Sokołowska. Do obecnej edycji dołączyły: Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska i Kamila Staniek.

Od wielu lat promowałam zdrowy tryb życia i potrzebę regularnych badań. Abyśmy my, jako kobiety i matki, pamiętały o sobie, bo jesteśmy ważne w tej całej układance. Udział w kampanii “Dotykam = Wygrywam” jest spójny z moimi poglądami, dlatego bardzo się cieszę, iż zostałam jedną z twarzy kampanii, która zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać. Cenne jest to, iż kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn. Jest taki stereotyp, iż młode osoby nie muszą się badać. A to nieprawda — statystyki pokazują, iż choroba może dotknąć każdą z nas. Dlatego, niezależnie od wieku, badajmy się pod każdym kątem, a badania piersi to konieczność

– powiedziała Agnieszka Kaczorowska.

Wszystkie ambasadorki zostały uwiecznione na zdjęciach wykonanych przez artystę portrecistę Arcadiusa Mauritza.

Kup BIUSTOcegiełkę i oddaj biustonosz do reCYClingu

Osoby zainteresowane wsparciem kampanii mogą to zrobić, kupując BIUSTOcegiełkę — różowy, sportowy biustonosz marki Panache, z którego sprzedaży 100 proc. zysku zostanie przekazane na zakup BIUSTObusa. Firma Deni Cler wypuściła limitowaną edycja T-shirtów z wyjątkową grafiką autorstwa Anny Halarewicz, z której 50 proc. zysków trafi do Fundacji “Wsparcie na Starcie”, zrzeszającej ponad 160 profesjonalnych wolontariuszek-brafitterek, które na co dzień przeprowadzają BIUSTopogadanki i edukują nastolatki w szkołach na terenie całej Polski, jak dbać o zdrowe piersi od najwcześniejszych lat.

Jak co roku start kampanii “Dotykam = Wygrywam” to także początek zbiórki biustonoszy do reCYClingu. Swoje stare, źle dopasowane biustonosze można oddać do końca października do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z marką Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Dzięki zaangażowaniu firmy Wtórpol biustonosze zyskają nowe życie, a uzyskane z ich sprzedaży środki wspomogą działania edukacyjne i pomocowe w walce z rakiem piersi prowadzone przez stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundację “Wsparcie na Starcie”. Do tej pory w trakcie 12 edycji kampanii udało się zebrać ponad 12 ton biustonoszy, czyli 195886 sztuk biustonoszy!

Fundacja “Wsparcie na Starcie” zachęca do pobrania ich darmowej aplikacji BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, pokazuje, jak je wykonać oraz nie daje zapomnieć o ważnych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia, oraz wyjaśnia, jak dobrać biustonosz. Pomaga także znaleźć lokalne sklepy bafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię “Dotykam = Wygrywam” w ramach wolontariatu.

Niech tegoroczna edycja kampanii będzie nie tylko symbolem walki, ale i zwycięstwa — róż się z nami, edukuj, wspieraj i zmieniaj świat na lepsze!

– zachęcają organizatorzy kampanii “Dotykam = Wygrywam”.

Więcej na temat kampanii “Dotykam = Wygrywam” znajdziesz tutaj.

Idź do oryginalnego materiału