Zaprogramuj robota – zabawy grupowe dla uczniów ze spektrum autyzmu

autyzmwszkole.com 1 rok temu
Reklamy

Zaprogramuj robota

Zabawa w Zaprogramuj robota uczy dzieci umiejętności planowania, organizacji i zarządzania czasem. Dzieci podzielone na małe grupy otrzymują listę zadań, do wykonania których w określonym czasie mają zaprogramować swojego robota (inne dziecko).

Cele główne to kształtowanie umiejętności społecznych.

Pierwszoplanowe: planowanie, organizacja, zarządzanie czasem.

Drugoplanowe: Stosowanie się do poleceń, współpraca.

Grupa docelowa: Dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych.

Dzieci powinny umieć się stosować do prostych instrukcji werbalnych oraz posiadać podstawowe umiejętności samokontroli i koncentracji uwagi. Powinny także umieć czytać.

Materiały

  • Papier i przybory do pisania.

Miejsce

  • Otwarta przestrzeń, wystarczająco duża, aby dzieci mogły się swobodnie poruszać.

Opis zabawy

Zabaw w Zaprogramuj robota to gra, w której dzieci są dzielone na małe zespoły (po 5 osób w zespole) i dowiadują się, iż zagrają w grę w programowanie robota. Prowadzący wybiera jedno z dzieci z każdego zespołu, aby odgrywało rolę robota. Pozostali członkowie zespołu są programistami. Programiści otrzymują listę z ośmioma zadaniami (w przypadku młodszych dzieci wystarczą 4 zadania) i muszą tak poinstruować swojego robota, aby wykonał program składający się z tych wszystkich zadań w siągu 5. minut. Każdemu z 4. programistów przypisywane jest od 2. do 8. zadań. Programiści muszą pracować razem, aby zorganizować i zaplanować, którym członkom grupy zostaną wyznaczone zadania.

Realizacja zabawy krok po kroku

Dostęp premium
Pakiet ciągi logiczne sekwencje rytmy łańcuchy – zajęcia rozwijające dla uczniów ze spektrum autyzmu 10 zł
Reklamy
Idź do oryginalnego materiału