Piwo jest najczęściej spożywanym alkoholem w Polsce – stanowi aż 55 proc. jego całkowitej konsumpcji. Statystyki pokazują, iż przeciętny Polak wypija rocznie aż 93 litry piwa, co czyni nas jednym z liderów spożycia tego napoju w Europie.
Petycja Olgi Legosz to walka o zdrowszą Polskę
Zakaz reklamy piwa to inicjatywa, która ma na celu ograniczenie jego spożycia, szczególnie wśród młodzieży. Z danych wynika, iż aż 8 na 10 niepełnoletnich ma za sobą inicjację alkoholową, a 78 proc. z nich sięga po piwo. To pokazuje, iż promocja alkoholu dociera do młodych ludzi i kształtuje ich nawyki. W rzeczywistości, im wcześniej dana osoba zaczyna pić alkohol, tym większe ryzyko uzależnienia w przyszłości. Reklama piwa sprawia, iż młodzież postrzega ten alkohol jako nieszkodliwy, co może prowadzić do lekceważenia jego rzeczywistego wpływu na organizm.
“W opinii wielu konsumentów ale i sprzedawców, piwo przestało być alkoholem. Doszliśmy do absurdu, w którym d