Wybory do Samorządności Uczniowskiej w Zespole Szkół Specjalnych w Żarach – scenariusz

pedagogika-specjalna.edu.pl 5 miesięcy temu

Data i miejsce:

07.11.2022 r., świetlica szkolna, w godzinach od 9:15 – 10:15

Osoby odpowiedzialne:

opiekunowie Samorządności Uczniowskiej: Anna M., Kamila K., Marta S. oraz nauczyciele przygotowujący kandydatów: Justyna U., Marta S., Mirosława Ś., Barbara G.

Kamila Kopczyńska – przygotowanie plakatów informacyjnych, urny wyborczej, przygotowanie świetlicy szkolnej do wyborów

Anna M. – przygotowanie scenariusza i harmonogramu wyborów, przygotowanie świetlicy szkolnej do wyborów

Marta S. – przygotowanie list wyborczych, kart do głosowania, wytypowanie kandydata i pomoc w przygotowaniu plakatu wyborczego, przygotowanie świetlicy do wyborów

Barbara G. – wytypowanie kandydata i pomoc w przygotowaniu plakatów wyborczych

Justyna U. – wytypowanie kandydatów i pomoc w przygotowaniu plakatów wyborczych

Mirosława Ś. – wytypowanie kandydatów i pomoc w przygotowaniu plakatów wyborczych

Cele:

  • budowanie poczucia przynależności do społeczności uczniowskiej
  • podtrzymywanie szkolnych tradycji
  • przygotowanie do aktywnego udziału w życiu społecznym
  • budowanie pozytywnych relacji między uczniami
  • wdrażanie do podejmowania aktywności w szkole

Uczniowie:

  • potrafią wytypować/wskazać odpowiedniego przedstawiciela klasy na kandydata do Samorządności Uczniowskiej
  • znają zasady uczestniczenia w kampanii wyborczej, aktywnie się w nią włączają – zgłaszają kandydaturę, przygotowują i rozwieszają plakaty wyborcze
  • potrafią nazwać/wskazać elementy związane z wyborami (urna wyborcza, karty do głosowania, komisja wyborcza)
  • w praktyce poznają, co to są demokratyczne wybory i jak w nich uczestniczyć
  • poznają zasady oddawania głosów
  • zachowują się w odpowiedni sposób podczas oddawania głosu
  • rozumieją istotę większej aktywności w społeczności uczniowskiej
  • aktywnie włączają się w pracę Samorządności Uczniowskiej

Przebieg wyborów:

  1. Ogłoszenie kampanii wyborczej na terenie szkoły – przygotowanie i rozwieszenie plakatów informujących o zbliżających się wyborach i zasadach kandydowania do Samorządności Uczniowskiej.
  2. Zapoznanie kandydatów z zasadami kampanii wyborczej – przygotowanie przez kandydatów plakatów wyborczych.
  3. Poinformowanie o terminie wyborów, ustalenie harmonogramu głosowania – przygotowanie i rozwieszenie plakatów informacyjnych.
  4. Utworzenie list wyborczych i listy wyborców.
  5. Powołanie komisji wyborczej składającej się z 3 uczniów i nauczyciela.
  6. Stworzenie lokalu wyborczego w świetlicy szkolnej, przygotowanie urny wyborczej, miejsca dla komisji wyborczej i miejsca zapewniającego tajność głosowania.
  7. Poinformowanie głosujących, czym są wybory, przedstawienie zasad oddawania głosów (każdy dysponuje jednym głosem, który może oddać na jedno nazwisko z listy).
  8. Przeprowadzenie wyborów.
  9. Powołanie komisji do liczenia frekwencji i głosów (sześciu uczniów i dwóch opiekunów Samorządności Uczniowskiej), spisanie protokołu z pracy komisji.
  10. Ogłoszenie listy przedstawicieli Samorządności Uczniowskiej.
  11. Zaprzysiężenie nowych członków Samorządności Uczniowskiej podczas apelu z okazji Święta Odzyskania Niepodległości.

Opiekunowie Samorządności Uczniowskiej:

Anna M.

Kamila Kopczyńska

Marta S.

Barbara G.

Scenariusz wyborów opracowała: Kamila Kopczyńska – Czytelniczka Portalu

Post Wybory do Samorządności Uczniowskiej w Zespole Szkół Specjalnych w Żarach – scenariusz pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.

Idź do oryginalnego materiału