Osoby zmagające się z chorobami mózgu, takimi jak padaczka, schizofrenia czy depresja, są takimi samymi, pełnoprawnymi członkami społeczeństwa jak ludzie zdrowi. Tak samo się zachowują, tak samo odczuwają, mają takie same emocje. przez cały czas jednak w polskim społeczeństwie wiele zagadnień związanych z chorobami mózgu jest postrzegane błędnie lub wzbudza lęk. O tym, jak ważna jest edukacja społeczna dotycząca chorób neurologicznych i psychicznych, rozmawiamy z Agnieszką Leszczyńską, prezes Angelini Pharma Polska.
Na choroby mózgu cierpi coraz więcej osób. W Polsce z depresją walczy 1,2 mln osób, ze schizofrenią 385 tys., a z padaczką 400 tys. Pomimo coraz lepszego dostępu do wiedzy na temat tych schorzeń osoby z chorobami psychicznymi i neurologicznymi przez cały czas wzbudzają lęk, bywają stygmatyzowane, a choćby doświadczają przemocy. Kampania edukacyjna przeciw stygmatyzacji osób z chorobami mózgu „Wyprostuj spojrzenie” ma na celu dostarczanie rzetelnej wiedzy oraz prostowanie skrzywionego spojrzenia. Organizatorzy mają nadzieję, iż dzięki edukacji i wzrostowi świadomości w społeczeństwie chorzy wreszcie poczują się zaakceptowani, będą mogli wyzbyć się wstydu i lęku. Kampanię zainicjowały fundacje Nie Widać po Mnie – działająca na rzecz osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego, oraz EPI-BOHATER – wspierająca chorych na padaczkę. Mecenasem kampanii jest Angelini Pharma Polska.