Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

rzecznikprasowy.pl 5 godzin temu

SOFTSWISS, międzynarodowa firma technologiczna posiadająca oddziały w Warszawie i Poznaniu, drugi rok z rzędu dołącza do globalnej inicjatywy Movember, aby zwiększać świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem „Talk It Out! Act It Out!” i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska część zespołu w firmie, w tym pracownicy z Polski, aktywnie bierze udział w tradycyjnym flash mobie polegającym na zapuszczaniu wąsów i brody przez cały listopad, zwracając w ten sposób uwagę na problematykę nowotworów i innych chorób dotykających mężczyzn.

W ramach tej akcji SOFTSWISS kładzie nacisk nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także na dobre samopoczucie psychiczne i emocjonalne swoich pracowników. Przez cały listopad mogą oni skorzystać z anonimowych konsultacji z psychologiem, prowadzonych we współpracy z jedną z platform online. Spotkania te mają na celu podniesienie świadomości w kwestii dbania o zdrowie psychiczne, w tym radzenia sobie m.in. ze stresem czy depresją. istotną częścią inicjatywy są również krótkie spotkania online pracowników SOFTSWISS między sobą w celu omówienia tematu zdrowia mężczyzn, a także wydarzenia odbywające się w biurach SOFTSWISS oraz kampania informacyjna w mediach społecznościowych, w którą się zaangażowali pracownicy-ambasadorzy firmy.

“Bez dobrego stanu zdrowia nie możemy rozwijać się w życiu ani w biznesie. W naszym zabieganym życiu zbyt łatwo przeoczyć dobre samopoczucie. W SOFTSWISS z całego serca wierzymy w wartość „WE CARE” – wyznajemy ją nie tylko w naszej pracy, ale także w kwestii dbania o siebie i innych. Podczas tegorocznej akcji Movember zachęcamy wszystkich do poświęcenia chwili na zastanowienie się nad tym, co ma prawdziwe znaczenie. Priorytetowe traktowanie troski o siebie jest niezbędne do budowania pomyślnej przyszłości”- komentuje Ivan Montik, Założyciel SOFTSWISS.

“W ramach akcji Movember SOFTSWISS przypomina o haśle „Talk It Out! Act It Out!” – rozmawiajmy otwarcie o swoim zdrowiu i podejmujmy kroki w celu jego utrzymania. “Jako firma z branży IT wiemy, iż tak jak ważne jest, aby mieć oko na systemy technologiczne, równie istotne jest słuchanie siebie samego i pozbycie się obaw przed rozmawianiem o zdrowiu i samopoczuciu z kolegami z pracy czy z bliskimi osobami. W SOFTSWISS dążymy do stworzenia środowiska, w którym otwartość i troska o siebie stają się integralną częścią kultury naszej firmy. Akcje takie jak Movember pomagają nam się zjednoczyć i wspierać” – dodaje Maciej Wieczorek, Dyrektor Regionalny SOFTSWISS w Polsce.

Wspieranie międzynarodowych inicjatyw prozdrowotnych to ważna tradycja w firmie SOFTSWISS. Jej biura zlokalizowane są na całym świecie, ale Polska jest krajem priorytetowym w kwestii wzrostu i rozwoju, a lokalne oddziały firmy są traktowane ze szczególną uwagą. W październiku tego roku SOFTSWISS przyłączył się również do ogólnoświatowego ruchu Różowy Październik na rzecz walki z rakiem piersi oraz biegu online „Zawsze Pier(w)si” – wydarzenia sportowego w Polsce mającego na celu wsparcie profilaktyki nowotworów piersi. Podczas zeszłorocznej kampanii Movember pracownicy oprócz konsultowania się ze specjalistami rywalizowali między sobą w zapuszczaniu wąsów i brody czy liczbie zrobionych kroków. Łącznie pokonali pieszo i biegiem ponad 12 tysięcy kilometrów – co równa się dystansowi podróży lotniczej między Nowym Jorkiem a Londynem w obie strony.

O firmie SOFTSWISS

SOFTSWISS to międzynarodowa firma technologiczna, będąca pionierem w tworzeniu rozwiązań dla rozrywki online, która w 2024 roku świętuje swoje 15-lecie. Główne oddziały przedsiębiorstwa znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a także na Malcie i w Gruzji. Łączna liczba pracowników, w tym również pracujących zdalnie, to ponad 2000 osób, z czego ponad 760 pracuje w Polsce. W 2024 r. firma otrzymała certyfikat Great Place to Work® in Poland.

Idź do oryginalnego materiału