Firma Red Stack Poland z powodzeniem realizuje działania z zakresu technologii IT. Sztandarową ofertą firmy jest utrzymanie środowiska baz danych w placówkach medycznych, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na usługi specjalistyczne i specjalistów w zakresie utrzymania środowiska IT opartego na technologii bazodanowej firmy Oracle. Firma świadczy także usługi transformacyjne, przeprowadza audyty i organizuje szkolenia w formie warsztatów.
Red Stack Poland jest jednym z głównych partnerów firmy Oracle w obszarze wysoko wyspecjalizowanych usług związanych z oprogramowaniem i rozwiązaniami producenta. W szczególności realizuje usługi audytu i optymalizacji baz danych, utrzymania i migracji danych. Zajmuje się również tworzeniem środowisk wysokiej dostępności i budowaniem rozwiązań Disaster Recovery oraz zabezpieczeniem danych.
Jedną z głównych specjalizacji firmy są profesjonalne usługi wdrożeniowe i utrzymaniowe baz danych firmy Oracle oraz innych dostawców bazodanowych, między innymi IBM, Microsoft i PostgreSQL.
W ostatnich latach firma mocno zaangażowała się w sprzedaż usług utrzymaniowych i wdrożeniowych w polskich szpitalach.
Jak tłumaczy „Menedżerowi Zdrowia” Bogdan Korol, menedżer do spraw rozwoju biznesu w firmie Red Stack Poland, wynika to z kilku czynników.
– W większości placówek działają systemy do zarządzania oparte na technologii Oracle w ytwarzane przez takie firmy, jak Asseco i Kamsoft – czyli czołowych producentów aplikacji dla dużych szpitali. Jest to dla nas naturalne środowisko działania – ponieważ specjalizujemy się w technologii Oracle. Ponadto szpitale są w tej chwili w trakcie transformacji, która wymaga od nich odświeżenia sprzętu, licencji i przejścia przez proces transformacji w kierunku rozwiązań wysokiej dostępności – mówi Bogdan Korol, zaznaczając, iż bezpieczeństwo baz danych w całym procesie transformacji jest niezwykle ważne.
– Należy zwrócić uwagę, iż część szpitali była i przez cały czas jest w tym zakresie niedoinwestowana, dlatego zaczęły one korzystać z różnych programów europejskich. Jak dodaje ekspert, kolejnym istotnym czynnikiem jest ograniczony dostęp do specjalistów IT, zwłaszcza specjalizujących się w technologii Oracle – mówi.
– Zdarza się, iż w zespołach IT w szpitalach występuje rotacja kadry. Ponieważ od specjalistów IT wymaga się, aby znali wszystkie dostępne technologie, a nie wszyscy nowi pracownicy mają odpowiednie kompetencje, placówki zwracają się do podmiotów, które są w stanie je wesprzeć i przejąć – w części lub w całości – odpowiedzialność za utrzymanie środowiska IT, które funkcjonuje w szpitalu – tłumaczy Bogdan Korol.
Jak podkreśla, usługi utrzymania środowiska baz danych w szpitalach świadczone są w trybie ciągłym z uwzględnieniem świąt i weekendów, z gwarantowanymi czasami reakcji i naprawy. Firma przejmuje pełną odpowiedzialność za eksploatację środowiskiem IT klienta, a usługa jest realizowana poprzez zdalny dostęp inżynierów firmy do systemów klienta.
– w tej chwili współpracujemy głównie ze szpitalami wojewódzkimi i specjalistycznymi, gdzie wymagania i zapotrzebowanie na tego typu usługi jest największe. Jednostki te obsługują dużą liczbę pacjentów, a im większa liczba pacjentów, tym bardziej aplikacje wymagają odpowiednio dopasowanej infrastruktury i zabezpieczeń oraz konfiguracji pozwalającej na ciągłą i bezawaryjną pracę. Oczywiście jesteśmy w stanie obsługiwać każdą jednostkę leczniczą, w tym szpitale powiatowe oraz oddziały ratunkowe, które posiadają technologię bazodanową firmy Oracle – wskazuje ekspert firmy Red Stack Poland.
– Mamy elastyczną ofertę – w zależności od oczekiwań i wymagań danego podmiotu możemy sformułować umowę, w której świadczymy usługi na przykład w trybie 5/11 (pięć dni w tygodniu, 11 godzin dziennie). Z naszych obserwacji wynika, iż w dużych szpitalach wojewódzkich najważniejsze jest utrzymanie dostępności i ciągłości działania w pełnym trybie 7/24 – stwierdza Korol.
Co więcej, jak kontynuuje, firma nie ogranicza się do obsługi technologii bazodanowych.
– Często rozszerzamy obszar utrzymania środowiska bazodanowego o warstwę systemów operacyjnych i wirtualizacji, jak również obsługi pozostałej informatycznej infrastruktury Centrum Przetwarzania Danych, takiej jak serwery i macierze, urządzenia sieciowe – wylicza ekspert.
– Szpitale, z którymi współpracujemy, mają pełne zaufanie do naszego modelu działania. Realizujemy także mniejsze zlecenia wynikające z bieżących potrzeb danego szpitala, gdzie też możemy pokazać nasze możliwości, wiedzę i kompetencje – mówi Korol.
Oprócz projektów utrzymaniowych Red Stack Poland realizuje w szpitalach projekty transformacyjne polegające na opracowaniu i wdrażaniu rozwiązań wysokiej dostępności oraz budowaniu Disaster Recovery z uwzględnieniem migracji danych i systemów. Chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa operacyjnego poprzez eliminację wąskich gardeł i pojedynczych punktów awarii, zapewnienie ciągłości działania systemów oraz wykorzystanie najnowszych technologii i produktów, które są wspierane przez producentów.
– Nasza oferta opiera się między innymi na doświadczeniu, które zdobywamy, świadcząc poszczególne usługi dla szpitali. Jesteśmy w stanie zaprojektować, zwymiarować oraz zrealizować dopasowane do potrzeb klienta rozwiązanie przyszłościowe w zakresie IT – zaznacza Bogdan Korol.
– Poza główną naszą ofertą możemy zaproponować także różne inne możliwości i wyjść poza schemat. Nasi specjaliści mogą opracować rozwiązanie hybrydowe, w którym część funkcjonalności zostanie przeniesiona do chmury. Mogą także wdrożyć rozwiązania polegające na zabezpieczaniu danych w chmurze Oracle zamiast we własnym ośrodku przetwarzania danych – tłumaczy ekspert.
Firma posiada zespół inżynierów z ponad 180 certyfikatami, którzy mogą zaprojektować wiele rozwiązań dopasowanych do oczekiwań klientów i w ostatnich 5 latach uzyskała ponad 40 referencji z realizacji umów.
– Nasi specjaliści podejmą się zwymiarowania rozwiązań po to, aby zakupione serwery nie były przewymiarowane, a liczba zakupionych licencji była dopasowana do aktualnego i przyszłego profilu przetwarzania danych. Co więcej, zoptymalizują te rozwiązania pod kątem kosztowym dla danego szpitala – dodaje Korol.
W ofercie Red Stack Poland znajduje się także usługa audytu środowiska bazy danych polegająca na analizie całego środowiska IT pod kątem występowania nieprawidłowości w konfiguracji, nieefektywności przetwarzania oraz spełniania wymagań (nie tylko dla baz danych Oracle). Efektem audytu jest przedstawienie klientowi raportu, w którym znajdują się rekomendacje z priorytetami działań. Na życzenie klienta firma może wdrożyć wszystkie wskazane zalecenia krok po kroku.
– Nasz audyt może być realizowany niezależnie, jak również może być usługą w ramach utrzymania środowisk baz danych – dodaje Korol, podkreślając, iż przeprowadzenie audytu bardzo dużo mówi o jakości środowiska bazodanowego, na przykład pod kątem jego skonfigurowania i wrażliwości na awarie. Dzięki audytowi szpital ma możliwość zapoznania się ze stanem środowiska bazy danych – wie, co należy poprawić i usprawnić. Firma angażuje się również w sferę edukacyjną – organizuje warsztaty z obsługi systemu Oracle skierowane do administratorów IT zatrudnionych w szpitalach.
– Możemy zaoferować szkolenia z wielu technologii u klienta, na jego infrastrukturze – mówi Korol.
– Często nasi klienci zgłaszają potrzebę uzupełnienia wiedzy w danym zakresie. Niektórzy chcą posiadać te kompetencje we własnej organizacji, a nie zlecać pełną opiekę nad systemem firmie zewnętrznej. Zaspokajamy także te ich potrzeby. Do tej pory administratorzy klienta, którzy chcieli poszerzać kompetencje, musieli zakupić szkolenie „z półki” w centrum autoryzowanym przez Oracle. My natomiast realizujemy warsztaty, które są dopasowane do potrzeb klienta i uwzględniają jego bieżące i przyszłe potrzeby eksploatacyjne – podkreśla Bogdan Korol.
Tekst pochodzi z „Menedżera Zdrowia” 5–6/2024.