Ultimatum Owsiaka przynosi efekty. Kolejna firma rezygnuje z reklam w TV Republika

wiadomosci.gazeta.pl 23 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Kuba Atys / Agencja Wyborcza.pl


"W związku z ostatnimi wydarzeniami oraz reakcjami społecznymi dotyczącymi działań Telewizji Republika, firma Oleofarm Sp. z o.o. podjęła decyzję o zakończeniu emisji swoich reklam na antenie tej stacji" - przekazało przedsiębiorstwo w oświadczeniu przekazanym redakcji Gazeta.pl. Decyzja zapadła kilka dni po tym, jak Jerzy Owsiak zaapelował do firm współpracujących z WOŚP.
Ultimatum Owsiaka: Podczas konferencji podsumowującej 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy prezes fundacji Jerzy Owsiak poinformował, iż nie będzie współpracował z firmami reklamującymi się w TV Republika. Ocenił, iż stacja jest "antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami". Na deklarację Owsiaka gwałtownie zareagowały duże przedsiębiorstwa takie jak: Lidl, Ikea, Adamed Pharma i Otodom. Teraz do grona firm rezygnujących z reklam w TV Republika dołączył również Oleofarm - producent olejów i suplementów diety.


REKLAMA


Stanowisko firmy: "W związku z ostatnimi wydarzeniami oraz reakcjami społecznymi dotyczącymi działań Telewizji Republika, firma Oleofarm Sp. z o.o. podjęła decyzję o zakończeniu emisji swoich reklam na antenie tej stacji" - przekazał zarząd przedsiębiorstwa w komunikacie przesłanym redakcji Gazeta.pl. Zaznaczono w nim, iż reklamy produktów Oleofarm będą emitowane w TV Republika wyłącznie do końca miesiąca - do piątku (31 stycznia).


Zobacz wideo Szokujące słowa księdza na spotkaniu z Nawrockim. "Radzę, żeby mu pan prawy prosty albo lewy wymierzył"


Pozytywne wartości: Oleofram podkreśla w swoim oświadczeniu, iż jako firma wyznaje wartości takie jak: "szacunek do drugiego człowieka, empatia oraz odpowiedzialność społeczna". Zaznacza, iż w związku z tym komunikacja powinna być realizowana w "środowiskach wspierających pozytywne inicjatywy społeczne oraz budujących zaufanie". "Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i zapewniamy, iż decyzje dotyczące działań marketingowych zawsze opieramy na wartościach, które promują odpowiedzialność społeczną" - podkreśla firma.
Przyczyny sporu: Owsiak tłumaczył decyzję faktem, iż TV Republika nie wyemitowała spotu reklamowego jednej z firm wspierających WOŚP, który odnosił się do 33. Finału. Stacja zaprzecza jednak tym informacjom i przekonuje, iż emitowała reklamy zawierające logo WOŚP i wizerunek Owsiaka oraz "gościła na swojej antenie osoby publiczne występujące z logo WOŚP lub w koszulkach WOŚP". Prezes fundacji już wcześniej negatywnie odnosił się do polityki programowej TV Republika i oskarżał ją o prowadzenie kampanii nienawiści. - Groźby, iż ktoś chce mi odstrzelić głowę, były zainspirowane tą telewizją - stwierdził.O innych firmach wycofujących się ze współpracy ze stacją pisał Timur Wesołowski w artykule: "Już nie tylko Lidl. Kolejna duża firma reaguje na apel Owsiaka ws. TV Republika".Źródła: Gazeta.pl, PAP
Idź do oryginalnego materiału