Z roku na rok rośnie średni czas korzystania z internetu w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzanymi regularnie wśród młodzieży, w 2022 roku w dni robocze wynosił on średnio 5 godzin 36 minut (podczas gdy w 2020 – 4 godziny 50 minut), a w weekendy – 6 godzin 16 minut. Dzieci biorą przykład z rodziców, którzy także nie mogą obyć się przez większość dnia bez telefonu. w tej chwili aż 89% użytkowników internetu korzysta z niego głównie za pośrednictwem telefonów, a pierwsze telefony z dostępem do sieci dzieci otrzymują średnio już w wieku 8 lat. Właśnie ze względu na te niepokojące dane, pojawiła się potrzeba podniesienia świadomości na temat konsekwencji wynikających z uzależnień od nowych technologii.
Anna Brzezińska, członkini zarządu województwa mazowieckiego, inicjatorka kampanii twierdzi, iż w dzisiejszym świecie, gdzie technologia jest nieodłączną częścią codzienności, łatwo zapomnieć, jak ważna jest jakość relacji z dzieckiem. Kampania „Widzę Cię! Słyszę Cię!" ma zwrócić uwagę na ten istotny problem współczesnych rodziców – phubbing rodzicielski, czyli ignorowanie dziecka na rzecz spędzania nadmiernej ilości czasu z telefonem.
Autorzy kampanii, która ma ruszyć wraz z nowym rokiem szkolnym i potrwać 2 lata chcą przypomnieć rodzicom, jak istotny jest bezpośredni kontakt z dzieckiem. To kształtuje jego emo