Problemy z LOOP (iPhone) i jak sobie z nimi radzić?

cukrzyca.tech 5 lat temu

Loop nie jest doskonałym narzędziem i czasami doprowadza do szału jeżeli chodzi o konfigurację, działanie, łączność i tym podobne problemy. Wiele z nich jest do rozwiązania, dlatego zapraszam do lektury tego posta, w którym zamieszczę znane porady jak sobie radzić w przypadku kryzysów.

Kilka uniwersalnych porad

  1. W pompie, w miejscu ustawienia rodzaju bazy tymczasowej, zawsze musi być ustawione „J/H”. W wielu przypadkach niestety o tym zapominamy, warto sprawdzić to ustawienie zanim zaczniemy szukać dalej.
  2. RileyLink powinien być ładowany raz dziennie! Teoretycznie powinien wytrzymać 40-48h, ale warto za każdym razem na noc podłączyć go do ładowania
  3. RileyLink powinien być blisko pompy insulinowej, telefon nie musi (technologia BT ma większy zasięg niż radiowe połączenie pompy insulinowej)
  4. Baterie w pompie – tutaj zdania są dość podzielone wśród użytkowników Loop’a w Polsce, aczkolwiek na amerykańskiej grupie rekomendowane są baterie AAA litowe. Alkaliczne mogą mieć problemy z utrzymaniem łączności bezprzewodowej w pompie.
  5. Telefon powinien mieć co najmniej 10% naładowania, poniżej pojawiają się problemy z łącznością BT (znalazłem kilka takich informacji na forach amerykańskich związanych z apple, choć nic oficjalnego, aczkolwiek u mnie zauważyłem taką zależność).
  6. RileyLink łączy się z telefonem i z pompą bezprzewodowo dzięki komunikacji radiowej. Może zdarzyć się sytuacja, iż w otoczeniu różnych innych urządzeń radiowych (bezprzewodowe mikrofony, nianie bezprzewodowe itp.) RileyLink może wariować. Spróbuj opuścić takie pomieszczenie i zweryfikuj połączenie z RL.
  7. Uprawnienia healthapp (aplikacja zdrowie) – Loop powinien mieć komplet uprawnień do aplikacji, upewnij się w ustawieniach telefonu iż faktycznie takie posiada.

Kroki do wykonania przy problemach z połączeniem

Jeśli przez cały czas pojawiają się problemy z połączeniem, wykonaj poniższe kroki (po każdym z nim zweryfikuj czy problem nie zniknął):

  1. Jeśli dioda nie świeci się na zielono w RileyLink podłącz na moment do ładowania (tip od Jakuba)
  2. Włącz i wyłącz RileyLink.
  3. Włącz i wyłącz BT w telefonie.
  4. Zamknij aplikację Loop (dwa razy kliknij przycisk w iphone i przeciągnij aplikacje w gore poza granice ekranu).
  5. W menu loop wejdź w ustawienia pompy, potem w Mostek i przeskanuj częstotliwości radiowe.
  6. W menu loop wejdź w ustawienia pompy, potem w Mostek i wybierz opcje „sprawdź status pompy”.
  7. W menu loop wejdź w ustawienia pompy, potem w Mostek i wybierz opcje „wyślij polecenie wciśnięcia przycisku”.
  8. W menu loop wejdź w ustawienia pompy, potem w Mostek i wybierz opcje „pobierz najnowszą historię”.
  9. (brak łączności w nocy) upewnij się, iż podczas snu Twoje ciało nie stoi (leży) na drodze komunikacji między RileyLink a pompą. Zawsze układaj RL w taki sposób, żeby zminimalizować tą opcję.

Jeśli problem polega na braku aktualnego poziomu cukru w loop wykonaj następujące kroki:

  1. Zresetuj nadajnik (np. Bluecon).
  2. Włącz i wyłącz BT w telefonie.
  3. Zamknij aplikację np. Spike (dwa razy kliknij przycisk w iphone i przeciągnij aplikacje w gore poza granice ekranu).
  4. (Tylko Spike) wejdź w ustawienia -> integracja -> wyłącz i włącz „Serwer wewnętrzny http”.
  5. W loop usuń źródło CGM i dodaj ponownie, odczekaj kilka minut.
  6. Wymień baterie w nadajniku (lub naładuj jeżeli masz taką możliwość np. w MiaoMiao).

W moim przypadku wszystkie te opcje występowały i pomagały. jeżeli masz jakieś dodatkowe tipy, napisz do mnie, dodam je do listy

Kolejny tip od Jakuba:

Na spike jeżeli nic nie działa z FL:
– wyłącz aplikację
– zapomnij połączenie BT z Blucon
– odczekaj
– włącz spike
– wprowadź kod bluetooth z nakładki Blucon, a jeżeli nie pojawi się pole dialogowe/formularz do wprowadzenia wciśnij przycisk igłą lub pinezką na Blucon

W moim przypadku wszystkie te opcje występowały i pomagały. jeżeli masz jakieś dodatkowe tipy, napisz do mnie, dodam je do listy

Krok ostateczny

Jeśli po wykonaniu wszystkich czynności przez cały czas masz problemy, napisz na naszej grupie Looped Polska post i dodaj jak najwięcej informacji (numer pompy, wersja oprogramowania, model iphone, wersję systemu w iphone, wersje Loop oraz rodzaj CGM). Na pewno jakoś pomożemy

Grupa FB Looped Polska

Idź do oryginalnego materiału