Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów będzie rosnąć

dentonet.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów będzie rosnąć


Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów wśród pacjentów będzie rosnąć. Z najnowszego raportu amerykańskiej firmy badawczej Future Market Insights (FMI) wynika, iż wartość globalnego rynku tego typu produktów osiągnie do 2033 r. poziom 9,8 mld dolarów przy średniorocznym wzroście wynoszącym 7,8%.

W ostatnich latach szczoteczki elektryczne ewoluowały z przedmiotów luksusowych do niezbędnych, codziennych akcesoriów do higieny jamy ustnej. Konsumenci sięgają po nie przede wszystkim ze względu na rosnącą świadomość dotyczącą ich większej skuteczności w usuwaniu płytki nazębnej w porównaniu do szczoteczek manualnych, co przekłada się na lepszą profilaktykę próchnicy i innych chorób jamy ustnej.

Dodatkowo, funkcjonalność szczoteczek elektrycznych zwiększyły różnego rodzaju innowacje technologiczne. Wiele modeli szczoteczek jest wyposażonych w system Bluetooth, co pozwala użytkownikom śledzić swoje nawyki szczotkowania dzięki aplikacji na telefony. Z kolei takie funkcje, jak timer, automatyczna regulacja nacisku czy spersonalizowane tryby szczotkowania odpowiadają indywidualnym potrzebom i sprawiają, iż szczotkowanie zębów staje się proste i atrakcyjne.

Spodziewany dynamiczny wzrost sprzedaży szczoteczek elektrycznych

Wszystkie te czynniki sprawiają, iż – według amerykańskiej firmy badawczej Future Market Insights (FMI) – w najbliższych latach sprzedaż szczoteczek elektrycznych będzie dynamicznie rosnąć. Jak wynika z najnowszego raportu firmy, wartość globalnego rynku tego typu produktów osiągnie do 2033 r. poziom 9,8 mld dolarów przy średniorocznym wzroście wynoszącym 7,8%. Analitycy szacują, iż na rynku amerykańskim wzrost sprzedaży szczoteczek elektrycznych będzie wynosił około 6,3% rocznie, zaś w Chinach – choćby 10,7% rocznie.

Rynek szczoteczek elektrycznych zdywersyfikował się, a wiele marek oferuje szeroką gamę modeli, dostosowanych do różnych preferencji i budżetów, od podstawowych szczoteczek zasilanych bateryjnie po zaawansowane inteligentne modele. Ta różnorodność sprawiła, iż ​​szczoteczki elektryczne stały się bardziej dostępne dla szerszego grona konsumentów – czytamy w raporcie.

Według mnie najlepszym sposobem na to, aby przekonać najbardziej opornych pacjentów do regularnego oczyszczania wszystkich powierzchni zębów razem z przestrzeniami międzyzębowymi jest pokazanie im tego, co znajduje się na ich zębach. Najprostsza metoda to wybarwienie płytki – mówi o motywowaniu pacjentów do prawidłowej higieny jamy ustnej mgr dypl. hig. stom. Anna Makówka, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny oraz specjalistka promocji zdrowia, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Źródło: https://www.fmiblog.com/

Idź do oryginalnego materiału