Katarzyna Cichopek startuje z kolejnym biznesem. Na rynek wchodzi jej marka Harmony – linia środków czystości premium z probiotykami. Produkty oparte są na aktywnych szczepach bakterii probiotycznych i wspierają zdrowy mikrobiom domu.
Przy zakupie środków czystości Polacy coraz częściej wybierają zdrowie
Priorytety zakupowe Polaków dotyczące sprzątania zmieniły się w ostatnich latach. Z badań SW Research wynika, iż 34% z nas deklaruje gotowość dopłaty za produkt przyjazny środowisku. Coraz więcej osób wybiera też środki czystości, które są bezpieczne, a nie wyłącznie ekologiczne.
Coraz częściej zauważamy również, iż tradycyjne detergenty mają realny wpływ na zdrowie. Jak wynika z tegorocznego raportu AISE, 72% Europejczyków deklaruje, iż analizuje skład produktów pod kątem potencjalnej szkodliwości. Choć we wprowadzaniu ekologicznych i prozdrowotnych rozwiązań dominują Skandynawowie, to już ponad połowa Polaków deklaruje, iż stara się ograniczać kontakt z intensywną chemią.
Równolegle rośnie nasze zaufanie do formuł mikrobiologicznych. Raport International Probiotics Association podaje, iż już 59% Polaków regularnie sięga po probiotyki w żywności lub suplementach. Na Zachodzie idea wspierania mikrobiomu przenosi się powoli także w obszar dbałości o dom. Badania wskazują, iż środki czystości z konkretnymi szczepami bakterii pomagają utrzymać naturalną równowagę mikrobiologiczną, która przyczynia się do ograniczania obecności w domu szkodliwych patogenów.
– Latami uczono nas, iż czystość oznacza całkowitą eliminację bakterii. Tymczasem dziś wiemy, iż niektóre z nich są wręcz sprzymierzeńcem człowieka – mówi dr n. med. Aneta Górska-Kot, pediatrka i ordynatorka Oddziału Pediatrycznego Szpitala Dziecięcego im. prof. dr. med. Jana Bogdanowicza w Warszawie. – Pożyteczne bakterie tworzą naturalną barierę ochronną przed drobnoustrojami chorobotwórczymi. Gdy je usuwamy, zostawiamy przestrzeń, którą gwałtownie zajmują te bardziej szkodliwe mikroorganizmy.



Katarzyna Cichopek rusza z nową marką premium
Rosnące zainteresowanie zdrowym domem zaowocowało innowacyjnym projektem biznesowym Katarzyny Cichopek. Markę Harmony stworzyła we współpracy z litewskim producentem – start-upem stworzonym przez naukowców – firmą Probiosanus. Współpracowano również z dr Indrė Plėštytė-Alminė, pediatrką, alergolożką, specjalistką w dziedzinie immunologii, a także założycielką klinik pediatrycznych. Jej bogate doświadczenie w pracy z rodzinami pomogło zapewnić, iż produkty odpowiadają rzeczywistym potrzebom rodziców i dzieci w codziennym życiu.
Produkty wykorzystują opatentowaną technologię enkapsulacji, która chroni aktywne szczepy probiotyczne Bacillus coagulans przed zbyt wczesną aktywacją. Probiotyki pozostają w butelce w stanie uśpienia i dopiero w momencie kontaktu z powierzchnią „budzą się” i zaczynają pracować.
– Dzięki zastosowanej technologii probiotyki działają tam, gdzie są naprawdę potrzebne – mówi Linas Žymantas, Head of Growth & Export Probiosanus. – Szczepy Bacillus coagulans mogą pozostawać aktywne na powierzchni przez wiele godzin po zastosowaniu. Wszystkie formuły powstają w laboratoriach na terenie Unii Europejskiej, zgodnie ze standardami ISO. Produkty są wegańskie, nietestowane na zwierzętach i przebadane dermatologicznie, a zawartość probiotyków została potwierdzona laboratoryjnie.
To kolejny biznes Katarzyny Cichopek
To nie pierwszy biznesowy projekt Katarzyny Cichopek. Od kilku lat jest ona współwłaścicielką marki YA, która oferuje biżuterię i perfumy dla kobiet. Aktorka, prezenterka i przedsiębiorczyni ma także ponad 25-letnie doświadczenie w mediach. Od 2000 roku jest związana z serialem „M jak miłość”, jest laureatką Telekamer „Tele Tygodnia”, a w tej chwili współprowadzi program śniadaniowy „halo tu polsat”. Została też sklasyfikowana na 9. miejscu wśród 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce, według rankingu magazynu „Forbes Women” z 2025 roku.
Jak sama przyznaje, propozycja współtworzenia debiutującej marki pojawiła się w idealnym momencie.
– Od dawna interesuję się mikrobiomem i tematem probiotyków – mówi Katarzyna Cichopek. – Sama je suplementuję, edukuję się i szukam rozwiązań, które pozwalają mojej rodzinie żyć w lepszym zdrowiu. Gdy Probiosanus skontaktował się ze mną, poczułam, iż to idealne dopasowanie. Chciałam stworzyć produkty, które są skuteczne i bezpieczne, a mogą też korzystnie na nas wpływać.
Probiotyki w pielęgnacji domu – jak to działa?
Jak wyjaśniają specjaliści, probiotyczne produkty do sprzątania działają nieco inaczej niż detergenty tradycyjne. Dzięki formule probiotycznej, zamiast sterylizować powierzchnię, kolonizują ją korzystnymi bakteriami.
– To zupełnie nowe podejście do sprzątania – wyjaśnia dr n. med. Indrė Plėštytė-Alminė, pediatra i alergolog z zespołu opracowującego receptury produktów. – Przez lata świat dążył do sterylności, która paradoksalnie nam szkodzi. Mikroorganizmy są niezbędne w naszym otoczeniu. Probiotyczne środki czystości nie niszczą wszystkiego, co żyje. Zamiast tego pomagają tworzyć zrównoważone środowisko mikrobiologiczne, z obecnością korzystnych bakterii. A zrównoważony mikrobiom domu może wspierać naturalną równowagę mikrobiologiczną i pośrednio sprzyjać prawidłowemu funkcjonowaniu układu odpornościowego.
Eksperci podkreślają, iż takie podejście do sprzątania sprawdza się zwłaszcza w domach z dziećmi i zwierzętami. Producent podkreśla, iż probiotyczne formuły są łagodne i odpowiednie choćby dla skóry wrażliwej i nie zakłócają równowagi mikrobiologicznej. Katarzyna Cichopek przyznaje, iż sama, będąc aktywną mamą i posiadaczką psów, łączy pracę zawodową z intensywnym życiem rodzinnym.
– Wiem, iż wiele osób, zwłaszcza kobiet, chce mieć czysty dom, ale bez ciągłego strachu przed agresywną dla skóry chemią czy ataków duszności po każdym sprzątaniu łazienki – dodaje. – Sama wcześniej szukałam takich produktów i sama na co dzień ich używam.
Cztery produkty Harmony już w sprzedaży
Harmony wypuściło na początek cztery produkty: uniwersalny środek czyszczący premium do wszystkich powierzchni, środek do czyszczenia łazienek, podłóg i płyn do mycia naczyń. Są one dostępne w sprzedaży wyłącznie online, na stronie www.harmonybykasia.pl. Więcej informacji, również o kulisach powstawania marki, można znaleźć w mediach społecznościowych Katarzyny Cichopek.
O HarmonyHarmony to linia środków czystości z probiotykami współtworzona przez Katarzynę Cichopek we współpracy z litewskim producentem Probiosanus – zespołem naukowców specjalizujących się w rozwiązaniach mikrobiologicznych. Wszystkie produkty powstają w laboratoriach UE, są wegańskie, przebadane dermatologicznie i oparte na opatentowanej technologii enkapsulacji szczepów Bacillus coagulans. Harmony łączy skuteczność sprzątania z ideą domu o naturalnie zrównoważonym środowisku mikrobiologicznym. Zapraszamy do odwiedzenia profili marki w mediach społecznościowych: Facebook ,
.










