„Nie mam do tego głowy” – Teva rozpoczyna kampanię o migrenie

mgr.farm 2 godzin temu

Migrena to jedna z najczęstszych chorób neurologicznych na świecie – według szacunków dotyka co siódmego człowieka. Jej głównym objawem są nawracające, umiarkowane do ciężkich bóle głowy, którym często towarzyszą nudności i/lub wymioty, nadwrażliwość na światło i dźwięki a czasem zaburzenia widzenia czy koncentracji. Ataki migreny mogą trwać od 4 do 72 godzin, czasami całkowicie uniemożliwiając pacjentom normalne funkcjonowanie.

Choroba wpływa nie tylko na pacjentów, ale również na ich bliskich, którzy często pozostają bezradni wobec jej skutków. Właśnie dlatego edukacja i rzetelna wiedza o migrenie są najważniejsze – pozwalają pacjentom lepiej zrozumieć swoje objawy, a lekarzom skuteczniej wspierać terapię.

Kampania „Nie mam do tego głowy”

W odpowiedzi na potrzeby pacjentów, lekarzy i otoczenia osób dotkniętych migreną Teva Pharmaceuticals Polska ruszyła jesienią 2025 r. z kampanią „Nie mam do tego głowy”. Jej celem jest uspójnienie wielokanałowej komunikacji firmy o migrenie, budowa rozpoznawalnego szyldu dla szerokiego wachlarza działań edukacyjnych i informacyjnych Tevy – od pacjentów i ich bliskich, przez lekarzy POZ i neurologów, po farmaceutów i pracodawców.

Kampania ma zwiększać świadomość na temat choroby i jej istotności, edukować o nowoczesnych metodach leczenia oraz wspierać pacjentów w inicjowaniu rozmów z lekarzem tak, aby mogli szybciej uzyskać prawidłową diagnozę oraz wsparcie terapeutyczne.

– Kampania powstała z myślą o pacjentach zmagających się z migrenowymi bólami głowy. Jej głównym celem jest uwidocznienie, iż migrena to przewlekła choroba neurologiczna, która odbiera sprawczość w życiu prywatnym i zawodowym. Jako Teva wspieramy pacjentów – nie tylko lekami, ale także zrozumieniem. Kampania pod hasłem „Nie mam do tego głowy. Idź z migreną do neurologa” zachęca, by nie bagatelizować objawów i pamiętać, iż leczenie doraźne może nie wystarczyć. Bardzo ważna jest konsultacja ze specjalistą, który postawi prawidłową diagnozę i jeżeli trzeba wdroży odpowiednie leczenie profilaktyczne – podkreśla Michał Ściana, Dyrektor ds. Doskonałości Produktowej i Promocji – Specjalistka, Teva Pharmaceuticals Polska.

Wsparcie pacjentów i lekarzy

Ruch z kampanii kierowany jest na odświeżoną graficznie i funkcjonalnie stronę migrena.pl, która oferuje materiały edukacyjne: dzienniczek bólów głowy, mapę poradni neurologicznych oraz inne przydatne informacje. Serwis prowadzi pacjenta krok po kroku – od ankiety edukacyjnej dotyczącej objawów po wyszukiwarkę placówek medycznych.

Poprzez kampanię „Nie mam do tego głowy” Teva uświadamia, iż rzetelna wiedza o chorobie, rosnąca świadomość społeczna i zupełnie nowe możliwości celowanego leczenia mogą poprawić jakość życia pacjentów, ich rodzin i całego otoczenia, a także wzmocnić dialog między pacjentami a lekarzami. Dodatkowo migrena.pl w nowej odsłonie daje praktyczne wsparcie chorym lub osobom, które poszukują wiedzy o współczesnych możliwościach diagnostyki migreny i jej leczenia – mówi Mariusz Gorawski z Działu Medycznego Teva Pharmaceuticals Polska.

  • Czytaj również: Case Study: Pacjent z migreną w aptece – jak można mu gwałtownie i skutecznie pomóc?

Integralną częścią strategii edukacyjnej Tevy na temat migreny jest Neuron – innowacyjny asystent AI, uruchomiony w 2024 roku, który przez cały czas będzie dostępny na odświeżonej stronie migrena.pl. Neuron, czerpiąc z bazy treści zatwierdzonych przez dział medyczny, dostarcza pacjentom rzetelnych informacji o migrenie i możliwościach leczenia, a lekarzom umożliwia szybki dostęp do aktualności terapeutycznych. To istotny krok Tevy w wykorzystaniu innowacyjnych technologii w edukacji zdrowotnej.

Kampania widoczna już od października

Pierwsze materiały z hasłem „Nie mam do tego głowy” można było zobaczyć w połowie października 2025 – do końca roku kampania będzie widoczna w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), na portalach internetowych oraz w wyszukiwarkach. Wykorzystane zostaną formaty wideo, grafiki edukacyjne, artykuły eksperckie, a także kooperacja z influencerami i liderami opinii w obszarze zdrowia. Działania obejmą również kampanię display oraz content marketing na wybranych portalach tematycznych. Dzięki temu odpowiednio dobrany przekaz dotrze zarówno do pacjentów, jak i ich bliskich, lekarzy, farmaceutów oraz pracodawców.

Najbliższe aktywności to dopiero pierwsza część działań w ramach długofalowej strategii obecności Tevy z kampanią w przestrzeni digital, z naciskiem na media społecznościowe, wyszukiwarki oraz współpracę z influencerami. Dzięki synergii kampania ma nie tylko zwiększać rozpoznawalność migreny jako częstej choroby neurologicznej, ale także budować trwałe fundamenty komunikacji edukacyjnej, opartej na wiarygodności, nowoczesnych narzędziach i empatycznym podejściu do pacjenta.

Źródło: Teva

Idź do oryginalnego materiału