Nowa kalifornijska ustawa może wymagać platform mediów społecznościowych do wyświetlania etykiet ostrzegawczych o potencjalnym ryzyku dla dzieci i młodzieży. The rachunek (AB 56)wprowadzone przez członkinię Zgromadzenia Rebeccę Bauer-Kahan i prokuratora generalnego Kalifornii Roba Bontę, ma pomóc zaradzić „narastającemu kryzysowi zdrowia psychicznego” wśród młodych ludzi.
Jeśli zostanie to przyjęte, sieci społecznościowe będą musiały wyświetlać „ostrzeżenie o czarnej skrzynce” wszystkim użytkownikom, niezależnie od wieku, podczas pierwszego korzystania z platformy. Ostrzeżenie, które platformy muszą wyświetlać przez 90 sekund lub dłużej, pojawiałoby się następnie co najmniej raz w tygodniu od momentu pierwszego pojawienia się.
„Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi wykazały niechęć do stawienia czoła kryzysowi zdrowia psychicznego, zamiast tego zagłębiały się w wykorzystywanie uzależniających funkcji i szkodliwych treści w imię zysków” – stwierdził prokurator generalny Bonta w komunikacie prasowym. „Same etykiety ostrzegawcze nie są panaceum, to kolejne narzędzie w zestawie narzędzi, które pozwala zaradzić narastającemu kryzysowi zdrowia psychicznego i chronić przyszłe pokolenia dzieci”.