IPET dla przedszkolaka – autyzm

autyzmwszkole.com 1 rok temu
Reklamy

Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) dla przedszkolaka z autyzmem to kompleksowe zadanie, które wymaga współpracy zespołu specjalistów, w tym nauczycieli, terapeutów i rodziców. Oto ogólny szkic IPET dla takiego dziecka:

Dane Osobowe:

  • Imię i nazwisko dziecka: [Imię i nazwisko]
  • Data urodzenia: [Data urodzenia]
  • Diagnoza: Autyzm
  • Data sporządzenia IPET: [Data]

Cele IPET:

  1. Rozwinięcie komunikacji i umiejętności społecznych.
  2. Poprawa funkcji poznawczych i umiejętności samodzielności.
  3. Redukcja problematycznego zachowania i lęków.
  4. Wsparcie rozwoju języka i komunikacji.
Szkoła, lęki, przemiana zmartwień. Zajęcia terapeutyczne
Co nas martwi po przebudzeniu? – zajęcia terapeutyczne dla uczniów z ASD
Ja wieczorem. Zajęcia terapeutyczne – lęk
Strategie radzenia sobie z zaburzeniami lękowymi dzieci ze spektrum autyzmu
Umiejętności społeczne
Reklamy

Obszary Celów i Strategii:

1. Komunikacja i Umiejętności Społeczne:

  • Cel: Rozwijanie umiejętności niewerbalnej i werbalnej komunikacji.
  • Strategie: Sesje terapeutyczne z logopedą i terapeutą komunikacji, praca nad gestami, wyrazami twarzy i rozumieniem mowy.
  • Cel: Ułatwienie nawiązywania kontaktów z rówieśnikami.
  • Strategie: Zorganizowanie zajęć grupowych z udziałem innych dzieci, w których ćwiczone są umiejętności społeczne.
Komunikacja i język – ćwiczenia, scenariusze, zabawy

2. Funkcje Poznawcze i Samodzielność:

  • Cel: Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów.
  • Strategie: Gry i zabawy wspierające myślenie logiczne, rozwiązywanie zagadek, ćwiczenia kierowane na rozwijanie samodzielności.
  • Cel: Doskonalenie umiejętności samodzielnego jedzenia i ubierania się.
  • Strategie: Trening samodzielności w codziennych czynnościach, takich jak ubieranie się, mycie rąk, jedzenie.
Arkusze, karty pracy, materiały dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
Pakiet ciągi logiczne sekwencje rytmy łańcuchy – zajęcia rozwijające dla uczniów ze spektrum autyzmu 10 zł
Zabawy dla dzieci ze spektrum autyzmu

3. Redukcja Zachowań Problemowych:

  • Cel: Redukcja agresji i problematycznego zachowania.
  • Strategie: Wdrażanie technik redukcji stresu i agresji, nauka alternatywnych sposobów wyrażania frustracji, nagradzanie pożądanych zachowań.

4. Rozwój Języka i Komunikacji:

  • Cel: Rozwijanie umiejętności wyrażania myśli i potrzeb.
  • Strategie: Terapia mowy, ćwiczenia w rozwijaniu słownictwa, korzystanie z technologii wspomagających komunikację.
Mowa – pakiet zajęć. Trening logopedyczny dla ucznia ze spektrum autyzmu – 9 zł

Sposób Realizacji Celów:

  • Sesje terapeutyczne z logopedą, terapeutą mowy i terapeutą behawioralnym.
  • Indywidualne zajęcia z nauczycielem wspierającym.
  • Integracja z rówieśnikami w odpowiednio dostosowanych grupach.
  • Regularna ocena postępów i dostosowywanie strategii.

Zaangażowanie Rodziców:

  • Rodzice zostaną regularnie informowani o postępach dziecka i otrzymają wsparcie w stosowaniu strategii w domu.

Monitorowanie Postępów:

  • Postępy dziecka będą monitorowane regularnie, co miesiąc, przy użyciu specjalnie dostosowanych narzędzi i kryteriów.

Ocena i Dostosowanie IPT:

  • IPT będzie poddawany ocenie co 3 miesiące, a w razie potrzeby zostaną dostosowane cele i strategie.

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny powinien być elastyczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka z autyzmem. Ważne jest, aby cały zespół specjalistów i rodzice działały wspólnie, aby pomóc dziecku w osiągnięciu jego pełnego potencjału.

Pakiet „Uczucia i emocje” dla uczniów ze spektrum autyzmu. Scenariusze zajęć 15 zł
Pakiet Uwaga – Jesienne inspiracje dla ucznia ze spektrum autyzmu – 9 zł
Pomysły do IPET WOPFU WWRD
Reklamy
Idź do oryginalnego materiału