Urząd Miejski w Giżycku prowadzi bazę gospodarstw domowych, w których znajdują się urządzenia medyczne wymagające ciągłości zasilania – m.in. respiratory, ssaki, koncentratory tlenu czy pneumatyczne materace przeciwodleżynowe.
Dane te są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają opracować plan doraźnego wsparcia w przypadku dłuższych przerw w dostawie energii elektrycznej.
Dotychczasowa baza została zaktualizowana, jednak wciąż można dokonywać dobrowolnych zgłoszeń. Osoby, które do tej pory nie zostały ujęte w rejestrze, proszone są o przesłanie informacji drogą mailową na adres: [email protected] (z podaniem rodzaju sprzętu, zapotrzebowania na prąd i adresu) lub zgłoszenie się osobiście w Biurze Obsługi Klienta (pokój nr 7).
Jakie dane są wymagane przy zgłoszeniu?
- imię, nazwisko, adres i numer telefonu osoby, której dotyczy zgłoszenie,
- dane osoby do kontaktu w razie awarii prądu (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu),
- rodzaj używanego sprzętu,
- informacja, czy urządzenie wymaga nieprzerwanej, 24-godzinnej pracy,
- dane o zasilaniu awaryjnym (jeśli tak – na ile godzin),
- możliwość podłączenia sprzętu do akumulatora,
- informacja o posiadaniu agregatu prądotwórczego.
Zgłoszenia pozwolą przygotować lepszy system reagowania w sytuacjach kryzysowych i zwiększyć bezpieczeństwo osób, które na co dzień korzystają ze sprzętu medycznego.
(Źródło: UM Giżycko)