Z e-doradcą można porozmawiać jedynie na tematy zawierające informacje ogólne, m.in. dotyczące praw pacjenta, ubezpieczenia zdrowotnego, leczenia uzdrowiskowego, zasad udzielenia świadczeń i uprawnień szczególnych (krwiodawcy, kombatanci), ubezpieczenia dobrowolnego, wysokości składki, refundacji i realizacji zleceń na wyroby medyczne.
Oprócz tego można zasięgnąć informacji o placówkach medycznych i dostępnych terminach leczenia, transporcie pacjenta czy zwrocie kosztu leczenia.
Można również spytać o profil zaufany, zasady wypełniania wniosków, profilaktykę i promocję zdrowia, portal https://diety.nfz.gov.pl/, zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikat zastępujący EKUZ, zasady leczenia na terytorium UE/EFTA oraz leczenie planowane.
Z e-doradcą można skonsultować się w dni robocze od 8.00 do 16.00 po wcześniejszej rezerwacji wizyty.
Żeby się umówić, należy wejść na stronę https://e-doradca.nfz.gov.pl/, po czym wybrać województwo, dzień i godzinę spotkania, jego temat, podać swój adres e-mail oraz zaznaczyć odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.
– Po zarezerwowaniu spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. o ile zrobisz rezerwację po godzinie 16.00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym. W wyznaczonym terminie kliknij w link, aby połączyć się z pracownikiem NFZ – wyjaśnił fundusz. Dodano, iż podczas spotkania e-doradca nie będzie weryfikował tożsamości.
Narodowy Fundusz Zdrowia podkreślił, iż nie należy udostępniać innym osobom zrzutów ekranu oraz nagrań ze spotkania.
– Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak twojej indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka. Czas spotkania z e-doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuży, pracownik funduszu może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem – zaznaczono.