Aldi – działająca na wielu rynkach Europy niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych – postanowiła wyeliminować plastikowe opakowania szczoteczek do zębów, które sprzedaje w swoich sklepach pod marką własną. Plastikowe nakładki zostały zastąpione pochodzącymi z recyklingu kartonikami. Sieć szacuje, iż dzięki temu uda się usunąć około 17 ton plastikowych odpadów rocznie.
Aldi – niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych – to siódma pod względem sprzedaży sieć marketów na świecie. Firma działa w wielu krajach europejskich oraz w Australii, Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Od pewnego czasu sieć stara się podejmować działania mające na celu ochronę środowiska – w tym celu zaczęła m.in. wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji, by śledzić, co dzieje się z plastikowymi opakowaniami wrzucanymi przez klientów do pojemników do selektywnej zbiórki odpadów znajdujących się przed wieloma sklepami Aldi.
Karton zamiast plastiku
Kolejne pro-ekologiczne zmiany dotyczą sprzedawanych w sklepach Aldi pod marką własną manualnych szczoteczek do zębów. Najczęściej manualne szczoteczki pakowane są w opakowania plastikowo-kartonowe – sieć Aldi zdecydowała jednak całkowicie zrezygnować z plastiku i zastąpić go pochodzącymi z recyklingu kartonikami.
– Ograniczenie zużycia plastiku jest ważne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. Cały czas poszukujemy innowacyjnych sposobów modyfikacji opakowań, a wprowadzenie zmiany w sposobie pakowania szczoteczek do zębów to kolejny krok naprzód w pracach nad rezygnacją z plastiku tam, gdzie to możliwe – powiedział Luke Emery, dyrektor w jednym z działów Aldi.
Według szacunków, dzięki wprowadzeniu kartonowych opakowań uda się usunąć około 17 ton plastikowych odpadów rocznie. Dodatkowo, zmiana pozwoli klientom łatwiej segregować odpady.
Źródło: https://www.grocerygazette.co.uk