469 milionów euro z BMW Berlin Marathon

bieganie.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: berlin marathon


BMW Berlin Marathon ogłosił, iż generuje 469 milionów euro przychodu. Badanie pokazje też, jak duży wpływ, impreza wywiera na wizerunku miasta. Podano, iż lotnisko Berlin Brandenburg odnotowuje największy ruch właśnie w okolicach berlińskiego maratonu. To już kolejny organizator, który wskazuje, jak wiele impreza robi dla całej, miejskiej i krajowej gospodarki.

Na kwotę podaną przez organizatorów składa się z 142,7 mln euro bezpośredniego dochodu ekonomicznego i 326,7 mln euro pośredniego dochodu ekonomicznego, generowanego głównie przez uczestników, osoby im towarzyszące oraz samą imprezę SCC EVENTS. Obliczenia były celowo ostrożne, oparte na liczbie osób towarzyszących, a nie na ogólnej – trudniejszej do oszacowania – liczbie widzów na trasie.

Dla porównania: około 74 000 widzów finału Pucharu Niemiec generuje bezpośrednią wartość ekonomiczną w wysokości 16,2 mln euro dla Berlina. Uwzględniając pośrednie efekty w wysokości 34,4 mln euro, daje to całkowity dochód ekonomiczny w wysokości 50,6 mln euro.

Silny wizerunek marki i wysoka frekwencja w Berlinie

Oprócz korzyści ekonomicznych, przeanalizowano również wpływ wydarzenia na wizerunek. Wyniki: 89 procent berlińczyków w wieku od 16 do 69 lat zna BMW BERLIN MARATHON i kojarzy go z wartościami takimi jak „kosmopolityczny”, „pełen pasji” i „sympatyczny”. Co więcej, 95 procent uczestników zewnętrznych i ich towarzyszy wyraziło chęć ponownego odwiedzenia Berlina i aktywnego polecania miasta – co stanowi mocny wskaźnik niesłabnącej atrakcyjności turystycznej maratonu jako największej imprezy biegowej w Niemczech.

Zrównoważony rozwój

Maraton jest zasilany niemal w całości energią odnawialną. Ponadto, każdego roku około 6000 wolontariuszy wspiera wydarzenie, a ponad 6 milionów euro darowizn jest zbierane na projekty charytatywne i proekologiczne.

Maraton jako ambasador miasta

„BMW BERLIN-MARATHON jest globalnym ambasadorem Berlina – reprezentuje zarówno sport elitarny, jak i masowy, zrównoważony rozwój i zaangażowanie obywatelskie” – powiedział Jürgen Lock, dyrektor zarządzający SCC EVENTS. „Z przyjemnością po raz kolejny przedstawiamy solidne dowody na wartość dodaną tego wydarzenia dla miasta i całego społeczeństwa. Niniejsze badanie pokazuje, iż BMW BERLIN-MARATHON to o wiele więcej niż cel sam w sobie – to siła napędowa Berlina i nie tylko”.

To już kolejna impreza, która pokazuje jak wielki wpływ na ekonomię i wizerunek miasta może mieć maraton. Podobne raporty publikowały maratony w Nowym Jorku, Chicago czy Walencji. Niedługo takie wyliczenia ma podać Fundacja Maraton Warszawski.

Idź do oryginalnego materiału