Warszawa: Mianownik – kto? co? Wolontariat – kiedy? gdzie?

razemztoba.pl 11 godzin temu

W Warszawie ruszyła nowa kampania promująca wolontariat – tym razem to wolontariusze i wolontariuszki zaangażowali się w jej powstanie. Miasto od lat wspiera działania wolontariackie w ramach projektu „Ochotnicy Warszawscy” i zachęca mieszkańców do pomagania innym.

– Wolontariat w Warszawie ma wiele twarzy. Tworzą go osoby w różnym wieku, z różnymi pasjami, doświadczeniami i motywacjami. Chcemy pokazać, iż każdy może znaleźć swoją przestrzeń do działania. Wolontariat to aktywne współtworzenie miasta – w bibliotekach, teatrach, muzeach, ośrodkach pomocy społecznej, oraz innych instytucjach miejskich i organizacjach pozarządowych. W tej kampanii oddajemy głos tym, którzy działają na co dzień i pokazujemy, jak różnorodne formy może przybierać aktywność obywatelska – mówi Jacek Wiśnicki, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Kampania ma na celu pokazanie wolontariatu oczami tych, którzy go tworzą – samych wolontariuszy i wolontariuszek. Efekty ich pracy można zobaczyć w przestrzeni miejskiej oraz w mediach społecznościowych. Kreatywnością, różnorodnością i zabawą słowem pokazano, iż wolontariat to przestrzeń, w której każdy może znaleźć coś dla siebie.

Miejski Portal Wolontariatu – ochotnicy.waw.pl

Działania w przestrzeni miejskiej mają zachęcić warszawianki i warszawiaków do zapoznania się z ofertą Miejskiego Portalu Wolontariatu – ochotnicy.waw.pl. To przestrzeń dla wszystkich, którzy chcą działać – niezależnie od wieku, doświadczenia czy ilości wolnego czasu.

Każdego dnia na portalu dostępnych jest ponad 100 aktualnych ofert wolontariatu w warszawskich organizacjach pozarządowych i instytucjach – w obszarach takich jak edukacja, kultura, pomoc społeczna, wolontariat rodzinny i wiele innych. Znajduje się tam również kalendarz szkoleń i wydarzeń, które wspierają rozwój wolontariuszy i koordynatorów wolontariatu, a także inspirują do podejmowania nowych inicjatyw.

Wspólne działanie, wspólny przekaz

Punktem wyjścia dla nowej kampanii były warsztaty kreatywnego pisania, w których wzięli udział wolontariusze i wolontariuszki w różnym wieku i z różnym doświadczeniem w społecznym zaangażowaniu.

Warsztaty prowadzone były przez Fundację Loesje Polska, która przez swoje charakterystyczne metody pracy wspierała uczestniczki i uczestników w przełamywaniu blokad pisarskich i pobudzaniu kreatywności. W ich wyniku powstały hasła, na które będzie można trafić w przestrzeni miejskiej.

Loesje [luszje] – po polsku Lusia lub Luśka to pełna energii, wiecznie młoda duchem Holenderka. Użyczyła imienia grupie osób, które wierzą, iż plakaty mogą spowodować rewolucję. Podpisane przez nią hasła odzwierciedlają to optymistyczne podejście. Zamiast pouczać, zachęcają do refleksji i dyskusji, ale także do konstruktywnego spojrzenia.

UM Warszawa
Idź do oryginalnego materiału