Jak ruch wpływa na nasz mózg? Dlaczego funkcjonujemy lepiej, gdy się ruszamy? M.in. na te pytania odpowiada film edukacyjny pt. „Jak ruchem zmieniać umysł”. Będzie on prezentowany uczniom wrocławskich szkół ponadpodstawowych.
Jednym z filarów wrocławskiej edukacji na rok 2024/25 jest bezpieczeństwo, w tym także bezpieczeństwo psychologiczne uczniów oraz promowanie wśród nich aktywności fizycznej. I właśnie te tematy porusza film „Jak ruchem zmieniać umysł”, który prezentowany będzie wrocławskim uczniom. Jego pokaz inauguruje program „Edukacja w ruchu”, który ma zachęcić uczniów i przedszkolaków do aktywności fizycznej.
- Omawianie filmu na zajęciach szkolnych będzie kolejnym elementem wspierania psychologicznego młodzieży oraz zachętą do aktywności fizycznej - podkreśla Ewa Szczęch, dyrektor Wydziału Szkół Podstawowych i Specjalnych UM we Wrocławiu.
Bohaterami filmu są m.in. Cezary Pazura i Maciej Stuhr. Opowiadają oni, jak na ich życie wpłynęły aktywność fizyczna i uprawianie sportu.
- Włączenie filmu „Jak ruchem zmieniać umysł” do programu szkolnego może nie tylko zwiększyć świadomość młodych ludzi na temat ich zdrowia, ale także pomóc im w lepszym zrozumieniu siebie, swoich emocji i potencjału ciała - dodaje Patrycja Witkowska, prezeska Fundacji Veritas, która stworzyła film.
W Polsce niemal 30% młodych ludzi jest zagrożonych depresją, a liczba osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych rośnie błyskawicznie. Dodatkowo, co trzecia osoba w kraju nie uprawia żadnej aktywności fizycznej.
- A taka aktywność uczy też przekraczać własne granice i radzić sobie z trudnościami - zaznacza dr Ewa Moroch, psycholog sportu.
W najbliższych dniach szkoły otrzymają bezpłatny dostęp do filmu i będą korzystać z programów szkoleniowych oraz prelekcji Fundacji Veritas.