Scenariusz zajęć rozwijających kreatywność – Pisanki Wielkanocne

pedagogika-specjalna.edu.pl 2 lat temu

Grupa:

wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnością wzrokową

Czas trwania zajęć:

2 h

Cele:

Cele ogólne:

  • bogacenie czynnego słownictwa,
  • stymulowanie ekspresji plastycznej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • integrowanie grupy poprzez wspólne działanie,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Cele tyflopedagogiczne:

  • stymulacja percepcji dotykowej i słuchowej,
  • doskonalenie motoryki małej.

Metody pracy:

  • opisowa,
  • praktycznego działania,
  • prowadzenia rąk.

Formy pracy:

  • grupowa,
  • indywidualna.

Środki:

gazety lub podkładki, płaskie miseczki, styropianowe jajka, klej, farby, kubeczek z wodą, piasek, ryż, kasza, sól, audiobook „Malowanie jajek” – Marta Skibicka.

Przebieg zajęć:

  1. Przywitanie grupy i wspólne wysłuchanie audiobooka „Malowanie jajek”. Rozmowa kierowana na temat wysłuchanej bajki i zapoznanie z częścią praktyczną zajęć.
  2. Wspólne przygotowanie stołu do zajęć plastycznych. Rozłożenie gazet, miseczek z sypkimi produktami, farb, pędzli, kleju oraz styropianowych jaj.
  3. Na początku wychowankowie dzięki zmysłów rozpoznają produkty sypkie w miseczkach. Kiedy wszystkie produkty zostają rozpoznane, chłopcy wybierają bądź wychowawca przydziela produkt danemu uczestnikowi zajęć. Kolejnym etapem jest wysmarowanie styropianowego jaja klejem i obtoczenie go w sypkim produkcie. Po tej czynności wychowankowie idą umyć ręce. W tym czasie jajko wysycha i jest gotowe na kolejny etap, którym jest malowanie go dzięki pędzla bądź gąbeczki.
  4. Po zakończeniu zadania wychowankowie odstawiają jajo do wyschnięcia i idą umyć ręce. Wspólnie sprzątają stanowisko pracy. Wychowawca dziękuje wychowankom za uczestnictwo w zajęciach.

* Wszystkie zadania wykonywane przez wychowanków wspierane są przez wychowawcę grupy.

Scenariusz zajęć rozwijających kreatywność – Pisanki Wielkanocne opracowała: Natalia Ważbińska – Czytelniczka Portalu

Idź do oryginalnego materiału