
Imię i nazwisko nauczyciela: Justyna Maruszak
Klasa: 6a
Przedmiot: plastyka
Temat zajęć: Escape room – wspomnienie Van Gogha.
Cel ogólny:
Powtórzenie wiadomości i faktów z życia Vincenta van Gogha.
Cele szczegółowe – uczeń:
- zna biografię artysty
- potrafi rozpoznawać jego najsłynniejsze dzieła
- potrafi czytać instrukcje ze zrozumieniem
- potrafi współpracować w grupie
Metody i techniki pracy:
- metoda problemowa
- metoda pamięciowa
- gra dydaktyczna typu escape room
Formy pracy:
praca w grupach i zespołowa
Środki dydaktyczne:
- instrukcja gry
- obrazy, rebusy, szyfry
- karty z zagadkami
Opis przebiegu zajęć:
I Cześć wstępna
- Nauczyciel podaje temat i cele lekcji.
- Zespół klasowy wybiera lidera grupy. Nauczyciel rozdaje instrukcję gry i omawia jej zasady.
II Część realizacyjna
- Grupa rozwiązuje kolejno zagadki. Szuka zadań schowanych w kopertach w różnych częściach klasy, a odpowiedzi zapisuje na kartce.
- Zabawa kończy się, gdy zostaną podane wszystkie odpowiedzi do zadań i uda się klasie zdobyć 4-cyfrowy szyfr do sejfu, w którym został schowany klucz.
III Część podsumowująca
- Nauczyciel ocenia pracę uczniów – podaje informację zwrotną na temat ich pracy na lekcji.
- Uczniowie porządkują miejsce pracy.
List nr 1
Drodzy Uczniowie!
Byłem artystą. Moje życie nie było usłane różami. Otaczałem się obrazami, farbami i artystami. Moje nazwisko i obrazy stały się sławne dopiero po mojej śmierci. Powiadają, iż byłem prawdziwym artystą, ale zagubionym i nieszczęśliwym. Nieraz musiałem podejmować trudne dla mnie decyzje.
Czas na was! Sprawdzimy, czy potraficie razem działać. W szkole czasem bywa ciężko. Dlatego zawsze musicie się wspierać, trzymać razem i współpracować. Bo w grupie siła! Żeby sprawdzić, jak sobie poradzicie razem – przed Wami test. Drzwi od sali lekcyjnej zostały zamknięte. W skrzynce, którą otrzymaliście, jest ukryty klucz. Żeby otworzyć skrzynkę i wyjąć klucz, dzięki którego się uwolnicie, trzeba złamać czterocyfrowy kod.
Jak wyjdziecie z sali to połowa sukcesu za Wami. Potem będziecie musieli uwolnić się i odgadnąć kod do drzwi grupowych, aby wyjść na waszą wymarzoną przerwę na dwór.
Powodzenia!
Czas na rozgrzewkę…
Napiszcie na kartce moje pełne imię i nazwisko. Policzcie ilość literek. Dodajcie do tego liczbę 37 – dokładnie tyle, ile lat przeżyłem.
Suma liczb to początek pierwszej zagadki dla Was. Szukajcie tej liczby w klasie. Tam ukryty jest kolejny list z zadaniem dla Was!
Pobierz materiały
Netografia:
https://niezlasztuka.net/artysta/vincent-van-gogh
https://zagadkidladzieci.net/zagadka-o-nocy-3586#google_vignette
https://pl.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh
Scenariusz lekcji – Escape room – wspomnienie Van Gogha opracowała: Justyna Maruszak – Czytelniczka Portalu
Post Scenariusz lekcji „Escape room – wspomnienie Van Gogha” pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.