Scenariusz lekcji „Escape room – wspomnienie Van Gogha”

pedagogika-specjalna.edu.pl 7 godzin temu

Imię i nazwisko nauczyciela: Justyna Maruszak

Klasa: 6a

Przedmiot: plastyka

Temat zajęć: Escape room – wspomnienie Van Gogha.

Cel ogólny:

Powtórzenie wiadomości i faktów z życia Vincenta van Gogha.

Cele szczegółowe – uczeń:

  • zna biografię artysty
  • potrafi rozpoznawać jego najsłynniejsze dzieła
  • potrafi czytać instrukcje ze zrozumieniem
  • potrafi współpracować w grupie

Metody i techniki pracy:

  • metoda problemowa
  • metoda pamięciowa
  • gra dydaktyczna typu escape room

Formy pracy:

praca w grupach i zespołowa

Środki dydaktyczne:

  • instrukcja gry
  • obrazy, rebusy, szyfry
  • karty z zagadkami

Opis przebiegu zajęć:

I Cześć wstępna

  • Nauczyciel podaje temat i cele lekcji.
  • Zespół klasowy wybiera lidera grupy. Nauczyciel rozdaje instrukcję gry i omawia jej zasady.

II Część realizacyjna

  • Grupa rozwiązuje kolejno zagadki. Szuka zadań schowanych w kopertach w różnych częściach klasy, a odpowiedzi zapisuje na kartce.
  • Zabawa kończy się, gdy zostaną podane wszystkie odpowiedzi do zadań i uda się klasie zdobyć 4-cyfrowy szyfr do sejfu, w którym został schowany klucz.

III Część podsumowująca

  • Nauczyciel ocenia pracę uczniów – podaje informację zwrotną na temat ich pracy na lekcji.
  • Uczniowie porządkują miejsce pracy.

List nr 1

Drodzy Uczniowie!

Byłem artystą. Moje życie nie było usłane różami. Otaczałem się obrazami, farbami i artystami. Moje nazwisko i obrazy stały się sławne dopiero po mojej śmierci. Powiadają, iż byłem prawdziwym artystą, ale zagubionym i nieszczęśliwym. Nieraz musiałem podejmować trudne dla mnie decyzje.

Czas na was! Sprawdzimy, czy potraficie razem działać. W szkole czasem bywa ciężko. Dlatego zawsze musicie się wspierać, trzymać razem i współpracować. Bo w grupie siła! Żeby sprawdzić, jak sobie poradzicie razem – przed Wami test. Drzwi od sali lekcyjnej zostały zamknięte. W skrzynce, którą otrzymaliście, jest ukryty klucz. Żeby otworzyć skrzynkę i wyjąć klucz, dzięki którego się uwolnicie, trzeba złamać czterocyfrowy kod.

Jak wyjdziecie z sali to połowa sukcesu za Wami. Potem będziecie musieli uwolnić się i odgadnąć kod do drzwi grupowych, aby wyjść na waszą wymarzoną przerwę na dwór.

Powodzenia!

Czas na rozgrzewkę…

Napiszcie na kartce moje pełne imię i nazwisko. Policzcie ilość literek. Dodajcie do tego liczbę 37 – dokładnie tyle, ile lat przeżyłem.

Suma liczb to początek pierwszej zagadki dla Was. Szukajcie tej liczby w klasie. Tam ukryty jest kolejny list z zadaniem dla Was!

Pobierz materiały

Netografia:

https://niezlasztuka.net/artysta/vincent-van-gogh

https://zagadkidladzieci.net/zagadka-o-nocy-3586#google_vignette

https://pl.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh

Scenariusz lekcji – Escape room – wspomnienie Van Gogha opracowała: Justyna Maruszak – Czytelniczka Portalu

Post Scenariusz lekcji „Escape room – wspomnienie Van Gogha” pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.

Idź do oryginalnego materiału