Rekordowa edycja akcji „Przywitaj wiosnę w kolorowych skarpetkach”

wzielonej.pl 3 dni temu

Trzecia edycja akcji „Przywitaj wiosnę w kolorowych skarpetkach” dobiegła końca, a w tym roku inicjatywa po raz pierwszy miała zasięg ogólnopolski. Do happeningu przyłączyło się niemal 250 szkół z 9 województw, tworząc symboliczny łańcuch z papierowych skarpet o łącznej długości ponad 22 tysięcy metrów.

Głównym celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się osoby z zespołem Downa. Mówi Paweł Zapeński, dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze.

Chcemy nagłaśniać problemy związane z funkcjonowaniem osób z zespołem Downa. Są to osoby, które mają się w naszym społeczeństwie nieco gorzej, ponieważ trudno im znaleźć pracę, trudno im funkcjonować, aczkolwiek nie jest to niemożliwe i chcemy pokazać to społeczeństwu. Akcję na filmikach reprezentowały Estera i Ola, miało to bardzo pozytywny wydźwięk.

To także ważne wydarzenie dla rodziców dzieci z zespołem Downa, którzy każdego dnia walczą o akceptację swoich pociech i ich prawo do zwyczajnego życia. O tym, jak istotne jest wsparcie społeczne, mówi Karolina Żyta, mama 3-letniej Oli zaangażowanej w promocję akcji.

Jest to na pewno wsparcie dla rodziców, ale też sygnał, żeby akceptować te osoby z zespołem. Olcia pozostało malutka. Walczymy o to, żeby te nasze dzieci były akceptowane, nie były wyśmiewane, żeby wychowywać je normalnie. Dążymy do tego, żeby Ola była samodzielna. Barier jest bardzo dużo, a to wszystko dopiero przed nami.

Ze względu na rosnące zainteresowanie inicjatywą, organizatorzy postanowili poszerzyć ją o nowy projekt – „Akademię Kolorowych Skarpetek”.

To będą spotkania warsztatowe dedykowane rodzicom wychowującym dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym z zespołem Downa. Pierwszy temat to będzie wspieranie rozwoju mowy dzieci i przeprowadzi je Anita Dolata, świetna neurologopedka i terapeutka ręki.

Zapowiadała Katarzyna Kochan z ODN. Zajęcia w ramach akademii ruszą we wrześniu.

Idź do oryginalnego materiału