Już jest — jeden z ciekawszych rankingów w branży taksówkarskiej i przewozowej. Uber jak co roku prezentuje ranking „Zgubione i Znalezione 2025”, który prezentuje listę ciekawostek i faktów na temat tego, czego zapominali w ostatnich 12 miesiącach pasażerowie Uber. Jak zawsze jest ciekawie!
Zgubione i Znalezione” (en. Uber Lost & Found Index) to lista najciekawszych przypadków, faktów z życia przedsiębiorstwa przewozowego, które postanowiło podzielić się z nami tymi danymi. To nie tylko medialnych przekaz, ale również interesujące studium przypadku, które pokazuje, iż pełno w nas spontaniczności i żywiołu. Zresztą sami zobaczcie, bo przeklejamy tekst w oryginale.
Gdzie leży najbardziej zapominalskie miasto w Polsce?

Ranking najczęściej gubionych rzeczy
Można powiedzieć, iż Polacy wpisują się w globalne trendy, przynajmniej jeżeli chodzi o najczęściej pozostawiane przedmioty. W ciągu ostatniego roku tytuł ten powędrował do telefonów - zapomnieliśmy je zabrać z taksówki w ponad 4.5 tys. przypadkach. Na drugim miejscu uplasowały się bagaże - przeszło 2.5 tys. Na pudle znalazły się jeszcze klucze. O tych zapominano więcej niż 2 tys. razy. Najczęściej pozostawione przedmioty w taksówkach pod szyldem Uber:- Telefon - 4 506
- Bagaż: (plecak, torba podróżna, walizka) - 2 533
- Klucze - 2 058
- Słuchawki - 1 746
- Portfel / Torebka - 1 455
W jakim dniu coś najczęściej gubimy?
Co więcej, dniem, w którym statycznie najczęściej zapominano swojego dobytku były piątki - w skali roku na ten dzień tygodnia przypadło ponad 10 tysięcy przypadków. Z kolei na przeciwległym biegunie - najmniej “stratnym” dniem okazała się środa. Na nią przypadło przeszło 6 razy mniej zgłoszeń zgubionych przedmiotów. Jednocześnie, co zaskakujące, to właśnie jednej środy padł rekord liczby zgłoszonych zgub pojedynczego dnia - było to 306 przedmiotów. Uzasadnienie tego stanu rzeczy nie leży w wyjątkowej koniunkcji gwiazd, a w kalendarzowej dacie: 1 stycznia 2025 r. Można powiedzieć, iż Pierwszy dzień roku może zostać również Narodowym Dniem Zgubionych Rzeczy.Co potrafią zgubić Polacy?

- Kielbasa
- Telewizor
- Abanico negro - czarny wentylator
- Siodło
- Persil żel
- Lornetka
- Plastikowy topór
- Proteza
- Czapka 'piwo'.
- Żółta reklamówka z lewiatana
- 4 piwka
- Różowy flaming ogrodowy
- Wypis ze szpitala
- Replika miecza
- Koło fortuny
- Chciałam zapytać o instagrama
- Czapka zielona „okocim”
- But córki
- Proteza dentystyczna zębową
- Saksofon
- Alkomat
- Torba z żabki
- Szaszłyki
- Toga z sądu
- Dwa Obrazy
- Lodówka
- Tylne siedzenie samochodowe
- Czerwony kawior
- Gaz dla córki
- Pudełko z gołąbkami
- Krople do nosa norweskie hehe
- Wykrywacz do metalu
- Żółta reklamówka, w której był alkohol
- Kij do mopa
- Białe kapcie
- E-papieros ładuje się u kierowcy
- Korek wlewu paliwa do auta z kluczykami
- Pióro do szpachli
- Orteza na łapę psa
- Serce u kierowcy
- Wieszak w kartonie
- 2 kołdry zapakowane i reklamówka ze Stokrotki
- Stare zapalniczki nazistowskie, stare monety, brzytwa, żelazna papierośnica
- Poduszka amortyzująca do siedzenia
- Koszyk truskawek
- Wiadro, poduszka, ręcznik
- Nakolenniki glazurnicze
- Papiery szkolne z egzaminu 8. Klasisty
- Drewniany miecz
- Zapach i konewka
Jak odzyskać zgubiony przedmiot w Uberze? - Instrukcja
Najprostszym sposobem na odzyskanie zagubionych przedmiotów jest kontakt z kierowcą. Poniżej instrukcja jak zrobić to w aplikacji krok-po-kroku.- Wejdź w zakładkę “Aktywność” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;
- Wybierz opcję “Znajdź zagubiony przedmiot”;
- Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
- Wybierz z listy przedmiot, którego dotyczy zgłoszenie;
- Określ gdzie prawdopodobnie zostawiłeś zgubiony przedmiot - wybierz jedno z miejsc z listy;
- Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
- Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
- Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeżeli ten go wcześniej znalazł;
- Wejdź na stronę: https://help.uber.com;
- Zaloguj się na swoje konto (tym, z którego zamawiałeś przejazd);
- Na ekranie zobaczysz listę ostatnich przejazdów. Wybierz ten, po którym zostawiłeś zgubiony przedmiot;
- W sekcji “Problemy z przejazdem i zwroty” wybierz opcję “Pozostawiony Przedmiot”;
- W następnym widoku wybierz opcję “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
- Wybierz z listy przedmiot, którego dotyczy zgłoszenie;
- Określ gdzie prawdopodobnie zostawiłeś zgubiony przedmiot - wybierz jedno z miejsc z listy;
- Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
- Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
- Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeżeli ten go wcześniej znalazł;