Ponad 1100 aptek przetestowało innowacyjny sposób realizacji e-recept

mgr.farm 5 godzin temu

Minęły dwa miesiące od wdrożenia przez Polskie ePłatności funkcjonalności umożliwiającej pacjentom samodzielne wprowadzanie kodu e-recepty i numeru PESEL dzięki klawiatury terminala płatniczego. Od 5 kwietnia zrealizowano w ten sposób ponad ćwierć miliona e-recept. Recepty zrealizowano w ponad 1,1 tys. aptek w całym kraju. Wykonano 255 tys. operacji polegających zarówno na wprowadzeniu kodu e-recepty (18 tys.) oraz numeru PESEL (236 tys.) dzięki terminala.

Prawie ćwierć miliona zrealizowanych e-recept w zaledwie miesiąc to liczba warta uwagi. Pokazuje, jak bardzo nasze rozwiązanie wspiera cyfryzację usług medycznych, ułatwiając codzienną pracę aptek oraz dbając o bezpieczeństwo pacjentów. – podkreśla Julisz Stawiński, Dyrektor Pionu Rozwoju Usług i Produktów w Polskie ePłatności. – Stanowi to także dowód na to, iż Polacy są coraz bardziej świadomi wrażliwości swoich danych osobowych.

  • Czytaj również: PESEL i kod recepty na terminalu płatniczym? Polskie ePłatności wdrożyły nową funkcję

Nowa funkcja, zintegrowana z systemem Kamsoft KS-AOW, jest dostępna na terminalach Ingenico i PAX. Usprawnia proces realizacji e-recept, zwiększając bezpieczeństwo i minimalizując ryzyko błędów dzięki bezpośredniemu przekazywaniu danych do systemu Kamsoft. Rozwiązanie przyspiesza obsługę pacjentów, podnosząc komfort pracy personelu aptek i prywatność ich klientów.

Polskie ePłatności, jako pierwszy agent rozliczeniowy we współpracy z Kamsoft, wprowadziły tę usługę. Konsekwentnie rozwijają w ten sposób nowoczesne rozwiązania płatnicze, które wspierają digitalizację sektora medycznego i poprawiają jakość obsługi pacjentów.

Źródło: Polskie ePłatności

Idź do oryginalnego materiału