„Onet Small Talk”: Kampania „MAMY czas na zdrowie” – o badaniach, które pokazują, iż mamy nie potrafią odpoczywać

mamyczasnazdrowie.pl 2 miesięcy temu

W odcinku podcastu „Onet Small Talk” Ewa Raczyńska rozmawia z psycholożką Pauliną Janiak z Fundacji Share the Care oraz Anną Bachulską-Kossek, marketing managerką z firmy Haleon, o wynikach badań przeprowadzonych w ramach kampanii „MAMY czas na zdrowie”. Badania te pokazują, iż pracujące mamy w Polsce często odkładają własne zdrowie na dalszy plan, kontynuując pracę mimo choroby. Kampania ma na celu zmierzenie się z przyczynami tego zjawiska i edukowanie matek, by znalazły czas na odpoczynek, angażując także ich bliskich i otoczenie w proces zmiany.

„2/3 pracujących matek unika wzięcia wolnego w pracy, twierdząc, iż nie ma nikogo, kto mógłby je zastąpić, a aż 77 proc. z nich bierze wolne w pracy dopiero wtedy, gdy nie są w stanie już normalnie funkcjonować.”

„Czy przemawia przez nie perfekcjonizm, a może patriarchat i dekady powtarzanych schematów?” – zastanawia się Ewa Raczyńska, w rozmowie o wyzwaniach stojących przed pracującymi matkami w Polsce.

„Kampania ‘MAMY czas na zdrowie’ pokazuje, jak ważne jest, aby matki mogły odpoczywać podczas choroby. Z pomocą bliskich oraz inicjatywą siostrzanego wsparcia, chcemy pokazać, iż odpoczynek jest częścią zdrowego podejścia do życia” – mówi Anna Bachulska-Kossek.

Obejrzyj odcinek
Idź do oryginalnego materiału