Ogłoszenie o naborze pracowników do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025

fsma.pl 2 dni temu

Ogłoszenie o naborze pracowników do programu
Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025

Przez Fundację SMA

SMA, czyli rdzeniowy zanik mięśni, jest genetycznie uwarunkowanym schorzeniem, które przejawia się osłabieniem mięśni. Osoby żyjące z SMA pozostają więc niepełnosprawne ruchowo w stopniu średnim i znacznym. Jednocześnie nie mają zaburzeń poznawczych ani intelektualnych – w większości są to wykształcone, inteligentne osoby, nierzadko bardzo aktywne zawodowo i społecznie.

Ponieważ choroba nie pozwala na samodzielne poruszanie się i wykonywanie wielu czynności samoobsługowych, wszyscy chorzy wymagają wsparcia opiekunów lub asystentów osobistych.

W roku 2025 Fundacja SMA realizuje kolejną edycję programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami – edycja 2025, finansowanego ze środków Ministra Rodziny i Polityki Społecznej. W związku z tym Fundacja poszukuje osób na stanowisko:

Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
chorej na rdzeniowy zanik mięśni

Celem usług świadczonych przez Asystenta uczestnikom projektu – osobom żyjącym z SMA – jest dostarczanie wsparcia w zakresie codziennych czynności, pomaganie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wspieranie w dążeniu do samodzielności życiowej. Szczegółowy zakres będzie uzgodniony indywidualnie z beneficjentem programu i będzie zgodny z poniższym dokumentem opracowanym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej:

Karta czynności asystenta osoby niepełnosprawnej [link do dokumentu AOON-NGO-2025-karta-zakresu-czynnosci asystenta]

Warunki pracy:

  • Forma zatrudnienia: umowa zlecenie lub kontrakt (dla osób samozatrudnionych)
  • Okres zatrudnienia: od 01.02.2025 do 15.12.2025
  • Wymiar pracy: łącznie 715 godzin lub 836 godzin w zależności od limitu przydzielonego wsparcia (średnio 65 godzin miesięcznie lub 76 godzin miesięcznie)
  • Wynagrodzenie: 50,00 zł brutto za godzinę pracy wraz z kosztami pracodawcy.

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością (mężczyzna lub kobieta) będzie pracował/pracowała w domu uczestnika projektu lub innym uzgodnionym miejscu zgodnie z uzgodnionym harmonogramem. Asystent podpisze umowę zawierającą zakres i regulamin świadczenia usług, którego przestrzeganie będzie obowiązywało zarówno pracownika, jak uczestnika projektu.

Potwierdzenie świadczonych usług beneficjent i asystent będzie każdorazowo potwierdzał własnoręcznym podpisem na ewidencji godzin wsparcia.

Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.

Do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. o ile czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania.

Fundacja SMA obejmie asystentów ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Fundacja SMA nie zwraca kosztów dojazdu do domów beneficjentów.

Ze względu na niezakończone uzgodnienia z Ministerstwem dotyczące szczegółów realizacji projektu, warunki mogą ulec nieznacznym modyfikacjom.

Wymagania dla Asystentów Osobistych Osób z Niepełnosprawnością:

1. osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym,

lub

2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu,

lub

3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025,.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.

Kto nie może zostać asystentem?

  • Osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem projektu
  • Osoby będące członkami rodziny uczestnika
  • Opiekunowie prawni uczestnika
  • Osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne

Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

Jak się zgłosić?

Kandydatury powinny być zgłaszane na formularzu zgłoszeniowym wraz z kompletem załączników. Wymagane dokumenty:

  • Kwestionariusz osobowy wypełniony i podpisany przez kandydata [LINK do dokumentu Kwestionariusz-osobowy-pracownik Mój Asystent 2025]
  • aktualne CV
  • kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i/lub doświadczenie

Na etapie podpisywania umowy niezbędne będzie dostarczenie zaświadczenia o niekaralności wydanego nie wcześniej niż 12 miesięcy przed rozpoczęciem wykonywania zadań, a w przypadku osób nie prowadzących działalności gospodarczej o przekazanie oświadczenia do celów podatkowych i ZUS. Osoby o statusie ucznia lub studenta zobligowane są dostarczyć aktualne zaświadczenie z uczelni.

Zgłoszenia należy przesyłać mailowo na adres: [email protected] a następnie w oryginale drogą pocztową na adres biura projektu:

ASL Consulting Anna Skoczylas-Ligocka
Biuro koordynacji projektów
32-431 Stróża 783

Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie do 20 stycznia 2025 roku (decyduje data wpływu).

Fundacja zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

Dokumenty

  • Kwestionariusz osobowy kandydata [LINK do dokumentu Kwestionariusz-osobowy-pracownik Mój Asystent 2025]
  • Klauzula przetwarzania danych osobowych przez Fundację SMA
  • Klauzula przetwarzania danych osobowych przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej [link do dokumentu AOON-NGO-2025-klauzula-rodo]

Pytania i informacje:

Informacji udziela Anna Skoczylas-Ligocka, email: [email protected]. Tel. 662 033 999

Biuro Projektów czynne jest od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00-16.00

Idź do oryginalnego materiału