O co chodzi z tymi wszystkimi wypadkami samolotów?

cyberfeed.pl 3 godzin temu


Najpierw ustałmy fakty.

W ciągu ostatnich 10 tygodni miały miejsce cztery komercyjne wypadki odrzutowe: Azerbejdżan Airlines Flight 8243 w Boże Narodzenie; JEJU AIR Flight 7C2216 29 grudnia; American Airlines Flight 5342 29 stycznia; I Delta Connection Flight 4819 17 lutego.

Niedawno w wiadomościach pojawiło się kilka prywatnych wypadków z samolotu Air Air Crash W Filadelfii w Pensylwanii, tuż przed super Bowl do kolizji w powietrzu w Scottsdale w Arizonie, dopiero w zeszłym tygodniu. W rzeczywistości dane z National Transport Safety Board (NTSB) pokazują, iż istniały 13 Fatal Airplane awarie W samych Stanach Zjednoczonych od początku roku, w tym zarówno lotnictwa prywatnego, jak i komercyjnego.

Tak właśnie dzieje się na niebie. Na ziemi sprawy wydają się równie chaotyczne.

Na ziemi sprawy wydają się równie chaotyczne

Federalna Administracja Lotnicza ogłosiła, iż ​​uruchamia się około 400 pracowników W Walentynkizaledwie dwa tygodnie po kolizji w powietrzu nad krajowym lotniskiem Ronalda Reagana. W bojowym poście na xSekretarz Transportu Sean Duffy powiedział, iż wszyscy zwolnieni pracownicy byli „okresem próbnym” i nalegali, aby żaden z nich nie był kontrolerem ruchu lotniczego lub „krytycznego personelu bezpieczeństwa”.

„„ FAA zarządza najbezpieczniejszym i najbardziej złożonym systemem lotnictwa na świecie ”, powiedział rzecznik agencji. „Jesteśmy stale proaktywni, spójni i rozważni w realizacji naszych obowiązków wobec amerykańskiej opinii publicznej”.

Rzecznik profesjonalnych specjalistów ds. Bezpieczeństwa lotnictwa (PASS), Unii, która reprezentuje ponad 11 000 pracowników w FAA, powiedział, iż wypowiedzenia wpłynęły na 132 jego członków, w tym mechaników, specjalistów ds. Operacji lotniczych i asystentów bezpieczeństwa lotnictwa.

Dave Spero, krajowy prezydent Pass, zakwestionował charakterystykę dotkniętych pracowników przez Duffy’ego. „Byli najważniejsze dla osób bezpieczeństwa pierwszej linii. To niszczy ekosystem lotniczy. ”

To na pewno odczucia Podobnie jak globalny system lotnictwa rozpada się w szwach. Każde wideo, które oglądam z ostatnich wypadków, sprawia, iż ​​mój mózg się rozdajesz z pierwotnym strachem. Nie jest normalne, iż 20-tonowy regionalny odrzutowiec do góry nogami na aktywnym wybiegu, jak zabawka dziecka wyrzucona z nudy. Oglądanie samolotu Medevaca w Medevac uderzył w ziemię. Nie jest normalne, iż otrzymuje SMS -a od kogoś, kogo znasz, który mówi, iż katastrofa w Reagan National była tak blisko, iż można było usłyszeć wpływ na ich podwórku. Z pewnością zrozumiałbym, iż jeżeli zdecydowałeś, następnym razem, gdy będziesz musiał wybrać się na wycieczkę po kraju, najpierw wyciągniesz stronę internetową Amtrak.

To na pewno odczucia Podobnie jak globalny system lotnictwa rozpada się w szwach

Zanim to zrobisz, powiem wam dwie pozornie sprzeczne rzeczy na temat podróży lotniczych. Nie mogę obiecać, iż poczujesz się lepiej, ale myślę, iż pomogą ci zrozumieć okres oszałamiający w historii lotnictwa.

Po pierwsze, istnieje prosta sprawa statystyk. Tak, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy rozbiły się cztery samoloty komercyjne, a trzy z tych wypadków były śmiertelne. Empirycznie, to więcej wypadków niż w jakimkolwiek innym okresie dwumiesięcznym od 2019 r. Ale według OAG, wiodącego globalnego dostawcy danych lotniczych, szacowany 6,2 miliona lotów wystąpił w tym samym okresie. Innymi słowy, choćby w tym okresie wysokiego ryzyka względnego, twoje szanse na śmiertelną katastrofę wynosiły przez cały czas około 1 na 2 miliony.

(Ogólne lotnictwo, które obejmują loty prywatne i korporacyjne, jest mniej bezpieczne; wskaźnik wypadków jest w pobliżu 25 razy wyższy niż komercyjny z powodu mniej rygorystycznych wymagań dotyczących szkolenia i konserwacji w porównaniu z komercyjnymi liniami lotniczymi dla prywatnych pilotów.)

Ale mimo iż mówimy o ryzyku pod względem średnich i prawdopodobieństw, rzeczywistość zwykle nie jest tak płynna.

„W przypadku wszelkich długoterminowych ryzyka, w połowie czasu obserwowana stawka będzie wyższa”, mówi David Spiegelhalter, emerytowany profesor statystyki na University of Cambridge. „Nie powinniśmy oczekiwać, iż wydarzenia będą równie rozmieszczone. Będą widoczne klastry. ”

Przez dłuższy czas ten wzrost wypadków nie wydaje się tak niepokojący. Między styczeń 2021 a listopadem 2024 r. Na całym świecie miały miejsce tylko trzy śmiertelne katastrofy odrzutowe. Średnie ryzyko śmiertelnego wypadku wynosiło 1 na 18 milionów lotów. Jednak w 2021 r. Na całym świecie odbyło się siedem śmiertelnych wypadków, podnosząc profil ryzyka do 1 na 3,5 miliona lotów, co jest bliżej ryzyka w ciągu ostatnich dwóch miesięcy:

Źródło: Airbus

Ale wciąż spadek o 97 procent od lat 60. XX wieku:

Źródło: IATA

Innymi słowy, kłócimy się o ryzyko, które wciąż jest na 60-letnich niskich, choćby po ostatnich wypadkach, co pozostaje zniknie małe w ciągu życia ludzkiego. Gdyby wszystko, co musieliśmy zrobić, to przekonać nasz racjonalny umysł, iż latanie jest bezpieczne, te statystyki by to zrobiły.

Oczywiście to nie jest wyzwanie.

„Za każdym razem, gdy opinia publiczna widzi te wypadki”, mówi Hassan Shahidi, prezes i dyrektor generalny Flight Safety Foundation, organizacji non -profit skoncentrowanej na badaniach bezpieczeństwa lotnictwa. „Czy można bezpiecznie latać, czy mogę zabrać rodzinę na wycieczkę? To zrozumiałe ”.

Shahidi zauważa, iż ​​jedynym sposobem na zmniejszenie ryzyka do zera jest uziemienie każdego samolotu na świecie. Zamiast tego zachęca nerwowe ulotki do zauważenia, iż ​​ryzyko jest niskie, tysiące lotów występuje codziennie bez incydentów, a wszystkie te wypadki nie są związane. „To, co wydarzyło się w Waszyngtonie z kolizją, nie ma nic wspólnego z tym, co wydarzyło się w Toronto”.

„Za każdym razem, gdy opinia publiczna widzi te wypadki, są oni zaniepokojeni”.

Jednak pomimo wszystkich postępów, które poczyniliśmy, system bezpieczeństwa lotnictwa pozostaje krucha. Jak napisałem w 2021pandemia Covid-19 spowodowała wcześniejszą emeryturę doświadczonych pilotów, mechaników i stewardes. Linie lotnicze mają Walczył o zasypanie Te role jako zapotrzebowanie pasażerów powróciły, co doprowadziło do Opóźnienia i zakłócenia usług w całym kraju. I w dziedzinie, w której doświadczenie koreluje bezpośrednio z bezpieczeństwem – pilot z Ponad 5000 godzin lotu jest 57 procent mniej prawdopodobne, iż będzie zaangażowany w wypadekNa przykład – utrata tak wielu weteranów zwiększa ryzyko z powrotem do systemu.

System kontroli ruchu lotniczego w kraju jest również pod wpływem stresu. Dziewięćdziesiąt procent krajowych centrów kontroli ruchu lotniczego to Chronicznie mało personeluponieważ pracownicy muszą regularnie pracować na 10-godzinne zmiany sześć dni w tygodniu. Tymczasem ponad jedna trzecia systemów IT w tych ośrodkach jest w stanie „niezrównoważonym”, zgodnie z Raport września 2024 r.

W porównaniu z krajami takimi jak Kanada i Wielka Brytania, które z powodzeniem zmodernizowały swoje systemy ATC w ciągu ostatnich dwóch dekad, Stany Zjednoczone pozostały w tyle, mówią Shahidi. FAA nie spodziewa się rozwiązania tych problemów z modernizacją co najmniej 2030z powodu braku finansowania z Kongresu.

Duffy zaprosił Elon Musk’s SpaceX, aby pomóc „wyobrazić sobie, w jaki sposób możemy stworzyć nowy, lepszy, nowoczesny i bezpieczniejszy system” i Przewodowe odkryty iż kohorta inżynierów SpaceX pracuje już w FAA. W tym momencie modernizacja może wymagać pewnego rodzaju pomocy w sektorze prywatnym, a partnerstwa publiczno-prywatne niekoniecznie są złą rzeczą. Prywatna organizacja non -profit o nazwie Nav Canada kontroluje kanadyjską przestrzeń powietrzną i według Shahidi jest jednym z najlepszych i najnowocześniejszych systemów na świecie.

Cała branża została zarażona przez to grosze, ze szkodą dla bezpieczeństwa pasażerskiego. W 2023 r. Indigo indyjska linia lotnicza rzekomo poinstruowała swoich pilotów, aby zastosowali niebezpieczną konfigurację lądowania, aby zaoszczędzić pieniądze na paliwie cztery incydenty z ogonem. W Europie podrobione dystrybutorzy części sprzedali tysiące gorsze elementy silnika dla linii lotniczych bardziej zainteresowanych dużą ofertą niż na należytą staranność. Najbardziej rażącym ze wszystkich jest Boeing, który zainstalował kawałek taniego, źle napisanego systemu na 737 Max, aby zaoszczędzić na kosztach projektowania; To oprogramowanie spowodowało dwie awarie w 2018 i 2019 roku, podobnie jak ja Opowiedz w mojej nadchodzącej książce.

Więc nie martw się zbytnio swoim następnym lotem, ponieważ niebo jest tak bezpieczne, jak teraz mogą być. Ale bezpieczeństwo zależy od zbiorowych działań linii lotniczych, producentów, organów regulacyjnych i prawodawców. Każdy z nich jest równie ważnym ogniwem w łańcuchu, a jeżeli którykolwiek z nich zawiedzie, cały system również się nie powiedzie. W tej chwili nie musisz się martwić, iż inny samolot losowo wypadnie jutro z nieba.

Ale za kilka lat możliwe jest, iż kilka samolotów zacznie się rozstrzygać To samo Powód, ponieważ ktoś zdecydował, iż dążenie do swoich indywidualnych celów było ważniejsze niż podtrzymanie ich odpowiedzialności wobec wszystkich innych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału