Nowy szyld znanej marki

franchising.pl 1 miesiąc temu

Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?

Od sierpnia marka Reporter Young zmieniła nazwę na Reporter. W tej chwili część sklepów działa jeszcze pod starym, część już pod nowym szyldem, ale docelowo wszystkie przejdą rebranding.

– Nasza marka przez lata pracowała nad rozpoznawalnością w swoim sektorze mody dziecięcej i młodzieżowej. Wraz ze zmianami zwyczajów konsumenckich coraz mocniej zaczęła przesuwać się w kierunku obszaru młodzieżowego odpowiadając w ten sposób na potrzeby swojej najmłodszej grupy konsumentów – wyjaśnia Joanna Kosman, dyrektorka marketingu marki reporter. – Doskonałym tego dowodem jest właśnie zmiana nazwy z Reporter Young na Reporter.

Zmiany zwyczajów konsumenckich marka śledzi na bieżąco, regularnie przeprowadzając badania rynku i grupy docelowej.

– Należy pamiętać o specyfice naszego targetu. Urokiem marek skoncentrowanych na młodzieżowym segmencie jest niekończąca się zmiana – zauważa Joanna Kosman. – Aby nadążyć za zmianami i nie przeoczyć kluczowych sygnałów, które je implikują, przeprowadzamy systematyczne badania zachowań i potrzeb naszych klientów. Doskonale wiemy jak zmienia się ta grupa i jakie ma potrzeby. Młode pokolenie z zawrotną prędkością dojrzewa konsumencko. Samodzielnie decydujące o swoim stylu i produktach ośmiolatki to już powszechność. Nasza oferta produktowa od dłuższego czasu jest współtworzona wraz nastolatkami – mamy cykl spotkań rekomendacyjnych podczas których wspólnie opracowujemy produkt końcowy. W związku z rozszerzeniem targetu, przed nami mocna praca nad komunikacją marki w grupach starszych i praca nad budową wizerunku marki, na co składają się działania na wielu obszarach.

Nie tylko dla doświadczonych

Aktualnie pod szyldem Reporter i Reporter Young w Polsce działa łącznie 115 sklepów. Najnowsze lokalizacje, które dołączyły do portfolio marki, to m.in. centrum handlowe Serenada w Krakowie, Nowy Targ czy Grójec. Reporter koncentruje się w tej chwili na pozyskiwaniu nowych franczyzobiorców w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.

– Chętnie nawiązujemy współpracę z doświadczonymi franczyzobiorcami, którzy prowadzą już swoje biznesy i chcą się rozwijać. Jednak nie jest to warunek konieczny – informuje Łukasz Łacny, menadżer ekspansji i inwestycji marki Reporter. – Wielokrotnie rozpoczynaliśmy współpracę z osobami, które pomimo niewielkiego doświadczenia w prowadzeniu takiego biznesu miały bezcenną umiejętność, w postaci rozumienia potrzeb klientów i budowania relacji z nimi, co owocowało w bardzo szybkim czasie doskonałymi przychodami.

Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 mkw. Wyposażenie sklepu wraz z kosztami wstępnymi franczyzodawca szacuje na ok. 70 tys. zł, plus wydatki na adaptację lokalu, które są uzależnione od jego stanu wyjściowego. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu, realizacji inwestycji (od projektu architektonicznego do prac budowlanych), zapewnia też m.in. spójny system kasowo-komputerowego, szkolenia, pomoc w rekrutacji pracowników, wsparcie marketingowe, zatowarowanie.

Franczyzobiorcy otrzymują prowizję od sprzedaży. Jej wysokość zależy od poziomu obrotów danego punktu.

– Dodatkowo gratyfikujemy franczyzobiorców osiągających najlepsze wyniki sprzedaży – dodaje Łukasz Łacny, menadżer ekspansji i inwestycji marki Reporter.

I zapewnia, iż najbardziej efektywne punkty osiągają rentowność już w pierwszym miesiącu działania.

– Na wyniki danego punktu wpływa wiele czynników. Najważniejszy jest poziom sprzedaży wynikający z atrakcyjności lokalizacji, zaangażowania w efektywność procesu sprzedaży oraz marketing lokalny – wyjaśnia Łukasz Łacny. – Rentowność uzależniona jest również od poziomu inwestycji.

WIZYTÓWKA MARKI REPORTER

Sieć sklepów z odzieżą młodzieżową. Oferują rozmiary od 134 do 176.

  • 115 sklepów
  • inwestycja 70 tys. zł plus wydatki na adaptację lokalu
  • min. powierzchnia sklepu 60 mkw.
Idź do oryginalnego materiału