NHS Trusts anulowało ponad 6000 wizyt po cyberataku na Qilin

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Dwa centralne londyńskie ośrodki NHS dotknięte Atak ransomware Qilin o partnerze laboratorium patologicznego Synovis Wciąż odwołują ponad tysiąc wizyt i setki zabiegów medycznych tygodniowo, gdyż zakłócenia spowodowane incydentem utrzymują się od ponad miesiąca po pierwszym ataku.

W tygodniu kończącym się 7 lipca 2024 r. NHS England London poinformował Fundacja NHS Guy’s i St Thomas’ I Fundacja NHS szpitala King’s College zmuszono do przełożenia 1286 ostrych wizyt ambulatoryjnych i 100 zabiegów planowych. W ciągu ostatnich pięciu tygodni przełożono 6199 ostrych wizyt ambulatoryjnych i 1491 zabiegów planowych.

Są jednak oznaki, iż liczby te zmierzają we adekwatnym kierunku, ponieważ proces odzyskiwania przerwanych usług trwa. Chris Streather, dyrektor medyczny NHS London, powiedział: „Zaczynamy dostrzegać spadek liczby ostrych wizyt ambulatoryjnych i odkładanych zabiegów planowych, przy czym w zeszłym tygodniu odłożono 136 zabiegów planowych w porównaniu z 814 w pierwszym tygodniu cyberataku.

„To przez cały czas ma znaczący wpływ na pacjentów i rozumiem, iż jest to przygnębiające, gdy zabieg jest przekładany. W całej stolicy przez cały czas współpracujemy z naszymi kolegami z NHS, aby zapewnić wzajemną pomoc w celu zapewnienia minimalnych zakłóceń w opiece nad ludźmi, szczególnie w południowo-wschodnim Londynie. Współpracując, organizacje NHS w całym Londynie opracowują plany przywrócenia usług”, dodał Streather.

NHS England London poinformował, iż pięć z przełożonych zabiegów planowych dotyczyło leczenia raka, podczas gdy w poprzednim siedmiodniowym okresie było ich 13, a w 30 przypadkach organy do przeszczepu musiały zostać przekazane innym placówkom, podczas gdy tydzień wcześniej było tak w 29 przypadkach.

Ogólnie rzecz biorąc, usługi patologiczne w południowo-wschodnim Londynie działają w tej chwili na poziomie 54% wydajności, a najbardziej dotknięte są badania krwi. Skierowania lekarzy rodzinnych na usługi i badania są przez cały czas znacząco zakłócone, a służba zdrowia stwierdziła, iż ​​priorytetowo traktuje najważniejsze skierowania z zakresu nauk o krwi – hematologii, biochemii, immunologii i wirusologii – podczas gdy niemal normalna usługa działa w zakresie histologii, która bada infekcje, raka i inne choroby, a także rozmazów szyjki macicy.

NHS Anglia Londyn powtórzono poprzednie wezwania dla dawców krwi 0- i 0- ujemnych, którzy mogą zgłosić się w celu uzupełnienia zapasów.

Guy’s and St Thomas’ and King’s College Trusts, a także South London and Maudsley NHS Foundation Trust, przez cały czas znajdują się w sytuacji krytycznej, podczas gdy inne dotknięte incydentem podmioty, Oxleas NHS Foundation Trust, Lewisham and Greenwich NHS Trust, Bromley Healthcare, a także niektóre placówki podstawowej opieki zdrowotnej w południowo-wschodnim Londynie „wciąż odczuwają poważne skutki incydentu i są zaangażowane w jego reagowanie”.

W pozostałych kwestiach NHS England London stwierdziło, iż z usług pomocy doraźnej i ratunkowej należy korzystać jak zwykle, dzwoniąc pod numer 999 w nagłych wypadkach lub korzystając z usług telefonicznych 111 lub usług online, w tym aplikacji NHS.

Tymczasem w Synnovis trwa dochodzenie. Organizacja, wspólne przedsięwzięcie Guy’s i St Thomas’, King’s College i Synlab ma już doszło do poważnego wycieku danych po tym, jak stawił czoło próbie wymuszenia ze strony Qilina.

Wyciekłe dane zostały potwierdzone jako częściowa kopia treści skradzionych z administracyjnych dysków roboczych Synnovis, które zawierały informacje wspierające działania korporacyjne i biznesowe. Część z nich wydaje się zawierać dane osobowe, w tym nazwiska, numery NHS i kody testów, a część może dotyczyć pracowników Synnovis. Jednak format i częściowy charakter skradzionego materiału utrudniają jego interpretację, a pełna analiza jest przez cały czas w toku.

W najnowszej aktualizacji z 1 lipca Synnovis poinformował, iż atak Qilin wpłynął na niemal wszystkie systemy informatyczne firmy i w związku z tym firma podejmuje w tej chwili etapowe działania mające na celu przywrócenie zniszczonej infrastruktury. Działania te są priorytetowe ze względu na krytyczność kliniczną i prawdopodobnie zajmą trochę czasu.

Firma odebrała już nowe oprogramowanie pośredniczące w Guy’s and St Thomas’ and King’s College, co pomaga zwiększyć wydajność w centralnym węźle Blackfriars. Wdrożyła również wzajemną pomoc w sześciu dotkniętych obszarach Londynu, aby zwiększyć wydajność testowania, angażując swoją macierzystą firmę Synlab UK and Ireland do uruchomienia swoich laboratoriów. Wsparcie nadeszło również z innych globalnych operacji Synlab.

Synnovis poinformował, iż pełne przywrócenie działania systemów zajmie trochę czasu i przez cały czas współpracuje z zespołem ds. operacji cybernetycznych NHS England oraz Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa w sprawie śledztwa..

„Jesteśmy bardzo świadomi wpływu i rozgoryczenia, jakie ten incydent powoduje u pacjentów, użytkowników usług i pracowników pierwszej linii NHS, i z tego powodu jest mi naprawdę przykro. Chociaż poczyniono postępy, wciąż jest wiele do zrobienia, zarówno w zakresie dochodzenia w sprawie informatyki śledczej, jak i odzyskiwania technicznego. Pracujemy tak szybko, jak to możliwe i będziemy informować naszych użytkowników usług, pracowników i partnerów na bieżąco”, powiedział dyrektor generalny Synnovis, Mark Dollar.



Source link

Idź do oryginalnego materiału