Naukowcy dokonują przełomowego odkrycia po podaniu bakteriom plastiku – oto, co mogą oznaczać wyniki

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

Źródło obrazu: Uniwersytet w Lejdzie

Chociaż naukowcy odkryli już – lub w niektórych przypadkach zmodyfikowane genetycznie – bakterie zjadające plastik, nowe badanie wykazało, iż większa liczba tych naturalnych bakterii zdolnych do recyklingu może rozkładać plastik, niż wcześniej sądzono.

Jo-Anne Verschoor, mikrobiolog i doktorantka na Uniwersytecie w Lejdzie w Holandii, odkryła, iż ​​prawie jeden na pięć testowanych przez nią szczepów bakteryjnych może rozkładać plastik.

Odkrycie to stanowi kolejny dowód na to, iż te maleńkie organizmy mogą pomóc nam wygrać walkę z zanieczyszczeniami tworzywami sztucznymi i stworzyć czystszą planetę zarówno dla ludzi, jak i dzikiej przyrody.

W swoich badaniach Verschoor jako narzędzie badawcze wykorzystała próbki bakterii Streptomyces, które uniwersytet trzyma pod ręką, podczas gdy naukowcy eksperymentują z nowymi antybiotykami. Nowe wydanie Według opisanego badania.

Chociaż początkowo bakterii nie pobrano w celu zbadania ich umiejętności jedzenia plastiku, Verschoor na podstawie wcześniejszych badań miał przeczucie, iż niektóre z nich mogą rozkładać plastik.

Jednak jej doświadczenia z Streptomyces ujawniły, iż organizmy potrzebują pewnych warunków — i odrobiny nacisku — aby skutecznie trawić PET. Plastikowyw którym się używa Plastikowe butelkiopakowania do żywności, kosmetyki i niezliczona ilość innych produktów.

Zapisz się do naszego newslettera
Dobre wieści, ekologiczne triki i najnowsza, fajna, czysta technologia – prosto do Twojej skrzynki odbiorczej co tydzień!

„Bakterie są pod tym względem podobne do ludzi” – powiedział Verschoor. Uwolnienie„Podobnie jak my, nie działają automatycznie; potrzebują zachęty. Zaczynamy biec dopiero wtedy, gdy goni nas tygrys”.

Podobnie, gdy bakterie znajdują się w środowisku, w którym cukier – ich główne źródło energii – jest łatwo dostępny, nie muszą wkładać dużego wysiłku. Jednak Verscor odkrył, iż karmiąc je bezpośrednio plastikiem lub po prostu umieszczając je na talerzach wypełnionych bakteriami, gdy były „głodne”, około 18 procent ras było w stanie rozłożyć plastik – co jak wykazało badanie, stanowi „niezwykłą liczbę”. początek przepis.

Odkryto również, iż organizmy z dużą liczbą lipazy A szybciej zużywają plastik. W badaniach opublikowanych w czasopiśmie Biologia komunikacjiPotwierdza to „szersze rozprzestrzenianie się tej zdolności w przyrodzie” – stwierdziła.

Naukowcy odkrywają na różne sposoby, jak natura pomaga nam pozbyć się plastiku z planety, od grzybów żywiących się plastikiem w Wielkiej Pacyficznej Plamie Śmieci po robaki woskowe, które potrafią rozkładać polietylen w ciągu zaledwie kilku godzin.

Bakterie Streptomyces mogą być kolejnym naturalnym rozwiązaniem kryzysu plastycznego i udowodnić, iż natura zawsze znajdzie swoją drogę.

„Wcale mnie to nie dziwi. Studiując biologię ewolucyjną, nauczyliśmy się, iż jeżeli istnieje potencjalne źródło pożywienia, w końcu wyewoluuje coś, co z niego skorzysta. Plastik wydaje się świetnym kandydatem do zajęcia nowej niszy w globalnym ekosystemie” – mówi jeden z nich. Użytkownik Reddita skomentował. W pracy O wynikach.

Dołącz do naszego bezpłatnego biuletynu, aby otrzymywać cotygodniowe aktualizacje na temat najfajniejszych innowacji Poprawa naszego życia I Chroń naszą planetę.