Czas oglądania: 3 minuty
„Neuronauka jest w tej chwili jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin medycyny, napędzającą ciągłe uczenie się i elastyczne podejście do opieki nad pacjentem i edukacji”.
W ciągu ostatniej dekady w neurobiologii nastąpił znaczny postęp, napędzany przełomami w technologii, genetyce i podejściach terapeutycznych. Ponadto innowacje, takie jak terapie genowe, neuroobrazowanie i nowe terapie lekowe, zmieniły diagnostykę i leczenie takich schorzeń, jak stwardnienie rozsiane, padaczka, choroba Parkinsona i zaburzenia neurodegeneracyjne. Chociaż zmiany te są zachęcające, wymagają ciągłego dostosowywania się zarówno ze strony klinicystów, jak i badaczy.
Podczas dorocznego spotkania Association of College Neuroscience 2024, które odbyło się 14 września w Orlando na Florydzie, kilku uczestników przedstawiło prezentację podczas warsztatów poświęconych nauczaniu neuronauki w całym kontinuum edukacyjnym. Podczas sesji, w której uczestniczyli neurolodzy Jalina Gehman i Roy Stroud, poruszono kwestię dotrzymania kroku szybkiemu postępowi nauki w tej dziedzinie oraz najlepszych praktyk, których powinni przestrzegać dydaktycy neurologii, aby zapewnić swoim uczniom, iż nie pozostaną w tyle.
Gehman, neurolog ogólny w Brigham and Women’s Hospital, uważa, iż istnieje kilka sposobów radzenia sobie z napływem informacji związanych z nerwami. W wywiadzie z Neurologia na żywo® Podczas spotkania mówiłem o tym, jak pedagodzy mogą uczyć uczniów, jak szukać informacji i stale się dostosowywać, promując uczenie się przez całe życie w tej stale rozwijającej się dziedzinie neuronauki. Mówiła także o przekazywaniu umiejętności, które można przenieść, takich jak krytyczne myślenie, prowadzenie badań i umiejętność dostosowywania się podczas prezentowania nowych treści. Ponadto mówiła o stworzeniu zrównoważonego projektu nauczania, który umożliwi uczniom skuteczne stosowanie nowej wiedzy i strategii w przyszłości.