MG schodzi z cenami poniżej psychologicznej bariery. To wystarczy nowemu ZS, by ukraść sprzedaż Dacii

wrc.net.pl 4 godzin temu

Chińskie MG z brytyjskim rodowodem doskonale wie, jak poradzić sobie z symptomami spadku sprzedaży. Zanim do drzwi polskich dealerów zapuka nowy SUV ZS bez napędu hybrydowego, producent obmyślił strategię pokonania mniej lub bardziej znanych rywali.

MG sięga po cennik SUV-a poniżej psychologicznej bariery

Marka MG szykuje wiele niespodzianek w nadchodzących miesiącach. Oprócz odświeżenia gamy obecnych modeli Chińczycy zaplanowali także premiery całkiem nowych. W pierwszej kolejności do oferty Morris Garage trafi nowy ZS, ale bez napędu hybrydowego. Wobec ceł nałożonych na pojazdy elektryczne inwestowanie w nowe spalinowe warianty modeli w ofercie daje im szansę na sławę.

Nowy ZS wyposażony w nowy silnik benzynowy otrzyma w Europie cenę, która zbliży go do poziomu najprostszej wersji MG3. Ta jest bardzo konkurencyjna, bo w Polsce za MG 3 Hybrid+ płacimy 87 950 zł albo 85 450 zł, jeżeli jest z rocznika 2024.

Pod maską tego najmniejszego pojazdu marki pracuje jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra oraz elektryczna o mocy 100 kW. W rezultacie MG3 uzyskuje łączną moc 195 KM. Ta benzynowa jednostka trafi teraz pod maskę nowego ZS, by podbić sprzedaż tego najpopularniejszego w Europie SUV-a marki. Jednak tronem Dacii prawdziwie zatrzęsie wtedy, gdy Chińczycy połączą silnik benzynowy z instalacją LPG.

Nowe benzynowe MG ZS 2025 trafi do oferty w wariancie z LPG, foto: MG Motor

Nowy SUV będzie w Europie za mniej niż 20 000 euro

Zejście poniżej psychologicznej bariery 20 000 euro w Europie to mistrzowskie posunięcie MG. W ten sposób jest w stanie zrekompensować sobie słabszą sprzedaż elektrycznego MG4. Chińczycy nie mają problemu z wystawieniem oferty na SUV-a w cenie kompaktu.

Chińska marka pracuje już nad tym, aby w przyszłości jej silniki benzynowe mogły pracować na LPG. Obecna jednostka o mocy 106 KM w ZS Classic w cenie 79 800 zł nie czyni z niego bezkonkurencyjnej alternatywy dla europejskich i chińskich rywali ani kandydata godnego instalacji LPG.

Dla Dacii, która jest ekspertem w konfiguracjach z tym paliwem, to będzie prawdziwy cios. Kontrofertą dla przyszłego ZS z LPG pozostanie jej planowana hybryda z LPG i napędem 4×4. Ta jak informowaliśmy, pojawi się przed końcem roku w Dusterze a później w Bigsterze.

Kiedy do europejskich cenników trafi nowy MG ZS, jeszcze nie wiadomo, ale mówi się, iż jego cena znajdzie się w przedziale od 19 000 do 20 000 euro. Dodatkowo obniżenie ceny modelu ZS Hybrid o kwotę od 3000 do 4000 euro skutecznie odciągnie uwagę od ofert konkurentów MG.

W najbliższym czasie MG zaplanowało udoskonalenie systemu hybrydowych MG ZS i MG 3. Marka potwierdziła na razie aktualizację systemu hybrydowego systemu ZS, która ma na celu „zapewnienie lepszych osiągów na napędzie hybrydowym”.

„Układ napędowy Hybrid+ będzie aktywnie ładować akumulator, gdy wykryje większe obciążenie układu napędowego, silnik będzie ładować akumulator, aby utrzymać umiarkowany stan naładowania (SoC)” — poinformowało MG w komunikacie prasowym.

Idź do oryginalnego materiału