Kampania „Poranek Po” wyróżniona za zwiększenie zaufania do antykoncepcji awaryjnej

healthyandbeauty.pl 8 godzin temu
Zdjęcie: poranek po


Kampania edukacyjna „Poranek Po”, o której wielokrotnie pisaliśmy na naszym portalu, została wyróżniona przez europejskie stowarzyszenie zrzeszające producentów leków bez recepty, suplementów diety i wyrobów medycznych. Doceniono ją za zwiększenie zaufania do antykoncepcji awaryjnej jako odpowiedzialnego wyboru.

Wyróżnienie przyznała kampanii „Poranek Po” The Association of the European Self-Care Industry (AESGP), uhonorowując ją za istotną rolę w zmianie społecznego postrzegania antykoncepcji awaryjnej, co przyczyniło się do zmniejszenia stygmatyzacji wokół tego tematu. W opinii stowarzyszenia kampania umocniła również postrzeganie antykoncepcji awaryjnej jako odpowiedzialnego narzędzia dla zdrowia reprodukcyjnego kobiet.

– Zależało nam na tym, aby wykorzystując wzmożone zainteresowanie mediów po starcie pilotażu Ministerstwa Zdrowia, dotrzeć do kobiet z wiarygodnym przekazem opartym na faktach. Ponadto jednym z naszych priorytetów była komunikacja skierowana do farmaceutów – tak, by czuli się pewnie i odpowiedzialnie, przystępując do pilotażu i rekomendując antykoncepcję awaryjną jako legalną i bezpieczną metodę. Dzięki kilkuset publikacjom, które dotarły do blisko 4 mln odbiorców, projekt osiągnął silną obecność zarówno w mediach lifestylowych, jak i branżowych, medycznych – podkreśla Iwona Kubicz, prezes agencji PRCN, która stworzyła kampanię „Poranek Po”. – Kampania pokazała, iż dobrze poprowadzona komunikacja w obszarze tematów delikatnych może nie tylko wpływać na postawy społeczne, ale także stanowić wzór dla innych podmiotów działających w branży – dodaje.

W ramach kampanii „Poranek Po” zorganizowano konferencję prasową z udziałem ginekologów i ekspertów ds. zdrowia reprodukcyjnego, przygotowano edukacyjne materiały informacyjne we współpracy z organizacjami medycznymi, farmaceutycznymi i edukatorami seksualnymi. Dzięki dobrze zorganizowanej strategii kampania osiągnęła sukces, zwiększając świadomość społeczną o antykoncepcji awaryjnej i obalając mity na jej temat.

– Celem kampanii „Poranek Po” było zapewnienie rzetelnej, eksperckiej komunikacji na temat antykoncepcji awaryjnej. Projekt buduje zasadność poszerzania dostępu kobiet do tej metody i obala mity szerzone przez jej przeciwników. Tym bardziej cieszy nas, iż kampania została nagrodzona już kolejny raz – w 2024 roku zdobyła srebrną statuetkę w konkursie „Złote Spinacze” w kategorii Walka z dezinformacją, a teraz została doceniona na arenie międzynarodowej – podkreśla Iwona Kubicz.

The Association of the European Self-Care Industry zrzesza blisko 2 tys. podmiotów i z wieloma współpracuje, aby zapewnić wszystkim mieszkańcom Europy dostęp do narzędzi i wiarygodnych informacji, których potrzebują, aby skutecznie zapobiegać powszechnym dolegliwościom. Jest organizacją uznaną przez Europejską Agencję Leków (EMA), Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i Komisję Europejską. Reprezentuje członków na poziomie globalnym poprzez Global Self-Care Federation (GSCF) zrzeszającą stowarzyszenia i producentów z ponad 30 państw na całym świecie.

Idź do oryginalnego materiału