Wydała przewodnik wzywający reklamodawców i użytkowników mediów społecznościowych do zaprzestania wykorzystywania tego typu zdjęć, chyba iż ma to na celu ochronę zdrowia psów.
Międzynarodowa grupa współpracy ds. ekstremalnych kształtów ciała u psów (ICECDogs) opublikowała przewodnik dla reklamodawców na podstawie badań przeprowadzonych przez Royal Veterinary College (RVC), które zalecają unikanie wykorzystywania wizerunków psów o ekstremalnych kształtach ciała w reklamach i mediach społecznościowych .
com.ICECDogs to międzynarodowa organizacja zajmująca się zwalczaniem problemów związanych z dobrostanem psów i cierpieniem powodowanym przez skrajne nieprawidłowości fizyczne, które definiuje się jako znaczące zmiany fizyczne, będące wynikiem ludzkiej selekcji, które prowadzą do problemów ze zdrowiem i dobrostanem psów. Przykłady ras dotkniętych chorobą obejmują buldoga francuskiego, mopsa, buldoga angielskiego i jamnika.
Nowy przewodnik dla reklamodawców
Przewodnik wzywa reklamodawców i użytkowników mediów społecznościowych do zaprzestania wykorzystywania zdjęć psów z ekstremalnymi dopasowaniami, chyba iż ma to na celu ochronę zdrowia i dobrego samopoczucia psów. Zamiast tego zaleca się promowanie wizerunków psów o zdrowym dopasowaniu.
Wpływ na zdrowie psów
Przewodnik szczegółowo wyjaśnia cechy fizyczne, jakie musi posiadać pies, aby cieszyć się pełnią życia bez ograniczeń zdrowotnych. Typowe problemy wynikające z poważnych deformacji obejmują przewlekły ból (taki jak owrzodzenia oczu) i niepełnosprawność fizyczną (np. trudności w oddychaniu).
Zwiększone zapotrzebowanie na psy o ekstremalnej budowie
W ostatniej dekadzie wzrosło zapotrzebowanie na psy o takich cechach, jak nadmierne fałdy skórne, krótkie ogony i nogi oraz płaska twarz. Z badań RVC VetCompass oszacowano, iż w Wielkiej Brytanii w 2023 r. żyło ponad pół miliona buldogów francuskich, ćwierć miliona jamników miniaturowych, 180 000 terierów i 130 000 buldogów angielskich. Zapotrzebowanie to wynika częściowo z normalizacji tych funkcji w reklamach i sieciach społecznościowych.
Cele Przewodnika ICCDogs
ICECDogs stara się informować reklamodawców i użytkowników mediów społecznościowych o kosztach opieki społecznej wynikających z wykorzystywania nieodpowiednich zdjęć psów z ekstremalnymi dopasowaniami. Poradnik zachęca do wykorzystywania zdjęć psów zdrowych fizycznie.
Rekomendacje dla reklamodawców
Reklamodawcy powinni zachować ostrożność i unikać zdjęć psów, których ekstremalny wygląd nie jest wyraźny. Ponadto społeczeństwo powinno zgłaszać reklamy naruszające te wytyczne odpowiednim agencjom zajmującym się standardami reklamowymi i bezpośrednio kontaktować się z reklamodawcami.
„Każdego roku miliony psów cierpią z powodu ekstremalnych i niepotrzebnych kształtów ciała. To przesłanie ICECDogs wzywa reklamodawców, aby pomogli położyć kres normalizacji cierpienia psów i promowali zdrowe kształty ciała” – powiedział dr Dan O’Neill, przewodniczący brytyjskiej grupy działania na rzecz brachycefalii. i współzałożycielka ICECDogs. Mam psy.
Międzynarodowe wytyczne dotyczące wykorzystania wizerunków psów ze skrajnymi deformacjami w reklamie
Karta logo
Powiązane publikacje
Więcej wiadomości
W 20. edycji studiów magisterskich z zakresu bezpieczeństwa żywności Kolegium Weterynarzy w Madrycie przeszkolono ponad 800 specjalistów, a wskaźnik zatrudnienia wynosi ponad 80%.
Pod hasłem „Wspólne lato” przez rok będą finansować ubezpieczenie zdrowotne dla psa w trzech podmiotach w Cáceres, Pontevedra i Madrycie.
Rząd Katalonii uruchomił tę inicjatywę, aby sektor mógł sprzedawać po cenie wyższej niż koszt własny, a tym samym zachować zgodność z przepisami dotyczącymi łańcucha żywnościowego.
Opinia Luisa Alberto Calvo Saeza, prezesa Veterinary College Organisation, opublikowana w lipcowo-sierpniowym numerze magazynu Suis.
Wznowa miejscowa po wycięciu chirurgicznym może być częsta, jeżeli nie uzyskano czystych marginesów. Ponadto, jeżeli stopień jest wysoki, przerzuty mogą wystąpić choćby w 40 procentach przypadków.