Fundacja Avalon publikuje zapytanie ofertowe dotyczące planowanej ogólnopolskiej kampanii społecznej „Moje Prawa. Moja Sprawczość”

fundacjaavalon.pl 4 godzin temu

„Moje prawa! Moja sprawczość!” to roboczy tytuł ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji Avalon współfinansowanej ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu pt. „Młodzi obywatele”. Kampania skierowana jest do dzieci i młodzieży. Fundacja Avalon ogłasza nabór ofert na realizację kampanii społecznej.

Przedmiot oraz idea kampanii:

Celem inicjatywy jest wzmacnianie głosu dzieci oraz budowanie ich świadomości obywatelskiej, niezależnie od wieku, pochodzenia czy poziomu sprawności. 

W ramach projektu przewidziano: 

  • kampanię edukacyjną prowadzoną w mediach cyfrowych, radiu oraz kinach, 
  • opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów, 
  • ogólnopolski konkurs plastyczny „Mam prawo do…”, który pozwoli dzieciom wyrazić siebie i swoje spojrzenie na prawa dziecka oraz ich rolę w społeczeństwie.  

Projekt obejmuje zarówno młodsze, jak i starsze dzieci ze szkół podstawowych. Wszystkie działania oraz materiały są dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników. Edukacja o prawach dziecka w ramach projektu to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także rozwijanie empatii, umiejętności współpracy oraz odwagi do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym. Projekt został przygotowany z myślą o kształtowaniu postaw obywatelskich i prospołecznych wśród uczniów i edukacji w zakresie praw dziecka np. prawa do edukacji, dostępu i równego traktowania. Kampania ma za zadanie edukować uczniów oraz ich rodziców i opiekunów na temat ich praw dzieci i młodzieży.

Opis działań w zakresie współpracy z Agencją:
W ramach realizacji kampanii zaplanowano szereg działań promocyjnych, które zapewnią spójność przekazu oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców w różnych kanałach komunikacji. Zakres odpowiedzialności Agencji:

  • Kreacja mediowa i przygotowanie kampanii – kompleksowe opracowanie koncepcji wizualnej oraz scenariuszowej dla wszystkich elementów kampanii. Obejmuje opracowanie kreacji, które będą wykorzystane w różnych mediach, zapewniając jednolity i rozpoznawalny charakter działań (koszt: 50 000 zł).
    W tym kreacja, zaprojektowanie KV, przygotowanie szablonów grafik, scenariusz spotu.
  • Organizacja usługi fotograficznej – realizacja profesjonalnej sesji zdjęciowej (podczas kręcenia spotu), na potrzeby kampanii, w tym wynagrodzenie fotografa (koszt: 7 000 zł).
  • Zakup mediów, radio internetowe i prasa branżowa – zakup mediów oraz obsługa. Zadanie obejmuje artykuły sponsorowane, działania PR, np. publikacje w systemie Librus oraz w wydawnictwach dla dzieci i młodzieży. Zakres działań to zakup czasu antenowego, przestrzeni reklamowej oraz obecności w audycjach i materiałach redakcyjnych (koszt: 60 000 zł).
  • Kampania na YouTube – zakup przestrzeni reklamowej oraz targetowanie przekazu do młodzieży. Zadanie obejmuje budżet reklamowy, optymalizację działań oraz obsługę. (koszt: 30 000 zł).
  • Kampania w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok) – zakup reklam oraz optymalizacja komunikatów kierowanych do dzieci. Prowadzenie komunikacji. (koszt: 40 000 zł).
  • Promocja w kanałach digital (aplikacje mobilne, sieć GGDN, reklama digitalowa) – zakup reklam internetowych w aplikacjach mobilnych oraz sieci GGDN. Zadanie obejmuje zakup reklamy, optymalizację oraz obsługę (koszt: 20 000 zł).
  • Emisja w kinach – prezentacja spotów kampanii przed seansami dla dzieci oraz młodzieży w 92 kinach w całej Polsce, wraz z zakupem, pełną obsługą i prowizją od budżetu reklamowego (koszt: 15 000 zł). 

Wszystkie podane kwoty są maksymalnymi kwotami brutto. Nie ma możliwości zwiększenia kwot podanych w budżecie.
Oferty opiewające na kwotę wyższą niż łączna kwota nie będą brane pod uwagę w wyborze Agencji.

Oczekiwania od agencji wg wytycznych Fundacji:  

  • przygotowanie wstępnej koncepcji kreatywnej i strategii kampanii  
  • kreacja i realizacja spotu reklamowego
  • realizacja sesji zdjęciowej  
  • opracowanie i realizacja strategii działań reklamowych i wizerunkowych w przestrzeni digital,
  • przygpotowanie media planu uwzględniającego wskazane kanały oraz osiągnięcie podanych wskaźników
  • rzetelność, uczciwość i terminowość 
  • doświadczenie w realizacji kampanii społecznych dla organizacji pozarządowych 

Kryteria wyboru agencji realizującej kampanię:  

Wyboru agencji realizującej kampanię dokona Komisja złożona z przedstawicieli Fundacji Avalon w składzie:   

  • Kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji,  
  • Kierowniczka Centrum Aktywnej Rehabilitacji Fundacji Avalon dla dzieci,
  • wybrani przedstawiciele poszczególnych działów.  

Z dwiema agencjami, których oferty będą najciekawsze i w najlepszy sposób odpowiedzą na potrzeby Fundajci, mogą zostać zorganizowane spotkania doprecyzowujące. Fundacja zastrzega sobie prawo do wyboru natychmiastowego agencji o najciekawszym pomyśle i najlepszych rozwiązaniach w zakresie prowadzenia kampanii, bez konsultacji pomysłów pozostałych dwóch podmiotów. 

Oferty, które nie będą brane pod uwagę:  

  • oferty od osób / firm nieprowadzących działalności gospodarczej w zakresie takim jak PR, marketing, reklama, 
  • brak media planu w ofercie,
  • brak kosztorysu w ofercie, 
  • brak zarysu pomysłu na kampanię,   
  • oferty podmiotów, których organy zarządzające są powiązane kapitałowo bądź rodzinnie z Zarządem Fundacji Avalon.  

Proces wyboru agencji realizującej kampanię:  

Proces naboru agencji rozpoczyna się opublikowaniem na stronie www.fundacjaavalon.pl ogłoszenia dotyczącego kampanii.

Oferty wraz z portfolio prosimy wysyłać na adres:  

[email protected]

[email protected]


Zapytania dotyczące udziału w procesie wyboru agencji do realizacji zadnia, proszę kierować na wyżej wymienione adresy e-mail.

Oferty na realizację kampanii zbierane będą do 27 sierpnia 2025 roku.

Wybór Agencji zostanie dokonany do 31 sierpnia 2025 r. 

Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany terminu dokonania wyboru agencji.  


Kampania jest współfinansowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Projekt “Moje prawa! Moja sprawczość!” finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu pn. „Młodzi obywatele”.

Idź do oryginalnego materiału