Co się dzieje z tymi, którzy zbyt długo byli silni? Emocjonalna kampania, która łamie tabu

razemztoba.pl 7 godzin temu

Cisza. Perfekcyjny uśmiech. Codzienność, która z zewnątrz wygląda bez zarzutu. A w środku zmęczenie, bezsenność, poczucie, iż nie można już dłużej. To portret ludzi, o których mówi nowa kampania Fundacji Nie Widać Po Mnie – „Zbyt Silni”. To oni przez lata byli fundamentem dla innych. Teraz to ich fundament zaczyna pękać. Czy ktoś im pomoże?

Kampania zwraca uwagę na zjawisko depresji wśród osób, które uchodzą za silne, odporne, skuteczne. To ludzie, którzy rzadko proszą o wsparcie – bo „zawsze dają radę”. Właśnie dlatego, gdy zaczynają się kruszyć, często nikt tego nie zauważa.

– Depresja nie jest chorobą ludzi słabych, ale tych, którzy byli silni zbyt długo – mówi Urszula Szybowicz, prezes Fundacji Nie Widać Po Mnie. – Chcemy pokazać, iż za sukcesem, perfekcją czy wiecznym uśmiechem może kryć się ogromne zmęczenie psychiczne. Nasza kampania ma zmienić sposób, w jaki o tym myślimy.

W spocie kampanii widz obserwuje metaforyczną wieżę ludzi. Strukturę przypominającą katalońskie castells. To symbol sukcesu, determinacji i wspólnego wysiłku. Ale prawdziwa walka toczy się nie na szczycie, ale tam, gdzie nikt nie patrzy.

– Kiedy w mojej głowie zakiełkowała myśl, iż na depresję nie cierpią słabi, ale ci, którzy byli silni zbyt długo, gwałtownie przyszła do mnie myśl, iż paralelą tego jest wieża budowana z ludzi rodem z hiszpańskiej tradycji castells – tłumaczy Michał Krygier, reżyser i scenarzysta kampanii, creative director w Punchline Agency. – Tam również oczy wszystkich zwrócone są ku górze, gdzie widać euforia i sukces, tymczasem walka rozgrywa się w fundamencie wieży, na który nikt nie zwraca uwagi, bo choćby nie wie, iż tam potrzebna jest pomoc.

Kampania „Zbyt Silni” nie tylko przypomina, iż depresja nie ma jednej twarzy, ale też zachęca do refleksji nad tym, jak często ci „najsilniejsi” potrzebują wsparcia, choć nigdy o to wsparcie nie proszą. Bo choćby najmocniejszy fundament czasem potrzebuje pomocy.

Równolegle z kampanią trwa zbiórka na siepomaga.pl, z której środki zostaną przeznaczone na działania wspierające osoby w kryzysie psychicznym.

Spot wyprodukowała Filmokracja, za postprodukcję odpowiada studio Badi Badi, a muzykę skomponował Krystian Kościański z Malaga Studio.

Projekt wspierają: Johnson&Johnson, Dr. Max, Angelini Pharma oraz Związek Pracodawców Opieki Psychiatrycznej i Leczenia Uzależnień.

Link do spotu: niewidacpomnie.org/zbyt-silni

Źródło informacji: Fundacja Nie Widać Po Mnie

PAP MediaRoom
Idź do oryginalnego materiału