Nie mam karty Mewtwo ex. Przypomina mi się to za każdym razem, gdy otwieram Kieszeń Pokémon TCG walczyć z nieznajomym. Wydany 30 października Kieszeń Pokémon TCG ma już całkiem solidną metagrę — i niespodzianka, zawiera potężną, błyszczącą byłą kartę Mewtwo. Ogólnie rzecz biorąc, Ex karty są niezbędne do wygrywania meczów Kieszeń Pokémon TCG; Charizard ex to kolejna super potężna i popularna karta.
Ex karty są w zasadzie po prostu rzadszymi i potężniejszymi wersjami standardowych kart kilku Pokémonów. jeżeli więc porównamy zwykłą kartę Mewtwo z jej poprzednią wersją, różnica polega na HP, ruchach i mocy: odpowiednio 120 do 150 HP. Podobnie Mewtwo ma po prostu ruch zadający 120 obrażeń, Power Blast, ale były Mewtwo może używać Psychic Sphere za 50 obrażeń i Psydrive za 150 obrażeń. Aby zrównoważyć tę dodatkową moc, dawne karty wiążą się z większym ryzykiem, ponieważ w przypadku ich pokonania liczą się dwa punkty nokautu.
Pokonałem jeszcze byłego gracza Mewtwo. Moja nienawiść do byłego Mewtwo jest dwojaka: 1) nie jestem wystarczająco dobry, aby go pokonać i 2) nie mam własnej karty do Mewtwo. To, co sprawia, iż ex talia Mewtwo jest tak potężna, to to, w co grasz razem z nią; Talia Mewtwo ex buduje się powoli i wymaga trochę szczęścia, aby zbudować Raltsa aż do Gardevoira, aby zwiększyć ilość energii przekazywanej w każdej rundzie. Zdolność Gardevoir polega na tym, iż pobiera jedną energię i dodaje ją do Pokémona w aktywnym slocie, oprócz regularnie generowanej energii. Przygotowując się do tego, byli gracze Mewtwo mogą zadawać obrażenia, używając tylko dwóch energii dzięki sfery psychicznej. Gdy zgromadzisz do czterech energii, możesz wysadzić przeciwników w powietrze dzięki Psydrive, który zadaje aż 150 obrażeń. Ta czynność powoduje zużycie dwóch energii na każde użycie, dlatego Gardevoir jest niezbędny — możesz go po prostu przez cały czas używać bez żadnych problemów z energią.
Gdy już ułożymy talię, naprawdę trudno będzie ją pokonać. Jedynym sposobem na pokonanie tej talii jest po prostu zepsucie procesu i wczesne wyeliminowanie kart, ale jeszcze nie wymyśliłem tego podejścia. Talia Charizarda działa podobnie, wymagając od Moltresa szybkiego wzmocnienia energii do potężnego ruchu zadającego 200 obrażeń, Karmazynowej Burzy. Tak naprawdę większość talii zbudowanych na bazie byłych kart jest naprawdę potężna. W przypadku karty ex Pikachu używa adekwatnie dwóch, dodając ex Zapdos, aby zadawać potężne obrażenia. Była karta Pikachu może zadać duże obrażenia, jeżeli masz pełną ławkę rezerwowych, ale Zapdos jest niezłym wsparciem, jeżeli Pikachu zostanie wcześnie wyeliminowany.
Czy jestem hejterem po prostu dlatego, iż nie mogę sam uruchomić tej potężnej byłej Mewtwo (zadowoliłbym się też byłą kartą Pikachu!)? Może. jeżeli dostanę kartę ex Mewtwo, czy codziennie będę denerwować innych graczy takich jak ja? Prawdopodobnie! Tak właśnie jest z grami polegającymi na budowaniu talii – uczucie nienawiści do karty tylko dlatego, iż tak bardzo jej chcę. Ale w międzyczasie brak byłego Mewtwo sprawił, iż zacząłem kreatywnie pracować nad swoimi konstrukcjami. Ponieważ nie mam wpływu na to, jakie karty wybiorę, muszę po prostu korzystać z tego, co mam – dzięki temu jestem lepszym, bardziej wszechstronnym graczem.