Lekcja 1
Poziom podstawowy. Klasy 1-3. Uczeń ze spektrum autyzmu (ASD: autyzm, zespół Aspergera)
Cel:
- uwaga / uważność
- aktywne słuchanie/pisanie/czytanie ze zrozumieniem
- umiejętności poznawcze
- ćwiczenia językowe
- rozbudzanie ciekawości
- wykonywanie poleceń
- rozpoznawanie kolorów,
- kolorowanie
- ekologia, natura, klimat
Materiały:
- arkusze z dzięciołem,
- ołówki,
- pudełko z kredkami.
Arkusz
Dzięcioł
Imię i nazwisko……………………………………………………… Data……………
Pytania do tekstu:
- W jakich kolorach są pióra dzięcioła? ………………………………………………
- Dlaczego dzięcioła nazywa się „lekarzem lasu”? …………………………………….
- Czy dzięcioły śpiewają? …………………………………………………………………………………..
- Gdzie żyją dzięcioły?………………………………………………………………………….
- Co jedzą dzięcioły?……………………………………………………………………………..
- Czym różni się samica dzięcioła od samca? ………………………………………
- Jak wygląda gniazdo dzięcioła? ………………………………………………………………………
- Jak porozumiewają się dzięcioły? …………………………………………………………………..
- Czy dzięcioły odlatują na zimę do ciepłych krajów? …………………………….
- Dlaczego dzięcioły nie mają wstrząsu mózgu? ……………………………………………
- Jak wygląda język dzięcioła? …………………………………………………………………………….
Dzięcioł
Dzięcioł to pospolity, średni ptak z rodziny dzięciołowatych. Potocznie nazywany lekarzem lasu, którego obecność jest bardzo pożądana przez leśników w każdym rodzaju zalesień ponieważ żywi się owadami i ich larwami spod kory drzew czyli szkodnikami drzew.
#arkusz #ASD #Asperger #AspieZaklinaczka #autyzm #dostosowanie #edukacja #emocje #grupa #IPET #komunikacja #lekcja #logopedia #metody #MikiLittleAspie #mindfulness #motoryka #mowa #pedagog #percepcja #premium #program #przedszkolak #przedszkole #rewalidacja #scenariusz #scenariusze #sensoryka #SI #sposoby #społeczne #SylwiaBagińska #szkoła #terapia #uczeń #umiejętnościspołeczne #uwaga #uważność #zabawa #zaburzenia #zajęcia #ZespółAspergera #zmysły #ćwiczenia Autyzm