Dalej od telefonu, bliżej siebie – rusza kampania społeczna

doxa.fm 2 dni temu
fot. zdjęcie ilustracyjne/fot. Pixabay

Social media i czas spędzany z telefonem w ręku negatywnie wpływają na zdrowie dzieci i młodzieży – alarmuje Fundacja Twarze Depresji. Fundacja rozpoczyna kampanię społeczną „eMOC Ja”, której hasło to „Dalej od telefonu, bliżej siebie”.

Akcja zachęca młodych ludzi do udziału w wyzwaniu #offline48h, czyli niekorzystania z mediów społecznościowych przez dwa dni. Prezeska Fundacji Twarze Depresji Anna Morawska-Borowiec podkreśliła, jak ważna jest profilaktyka zdrowia psychicznego.

Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak dodała, iż kampania zwraca uwagę na bardzo istotny temat – obecność dzieci w sieci i to, jak z niej korzystają.

Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży Katarzyna Wojciechowska zwróciła uwagę na istotną rolę dorosłych:

Z badania NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej) wynika, iż polskie dzieci i nastolatki, średnio każdego dnia spędzają w sieci 5 godzin 36 minut, a w dni wolne są tam jeszcze dłużej – 6 godzin 16 minut. (IAR)

Idź do oryginalnego materiału