Wyniki analizy rynku coachingowego RAUEN 2023 pokazują, iż coaching twarzą w twarz ponownie jest najczęściej praktykowaną formą coachingu po okresie pandemii.
Od 2020 roku są zbierane i analizowane dane dotyczące rynku coachingu. Pełny raport wyników RAUEN za rok 2023 jest dostępny TUTAJ. Dzięki niemu możemy prześledzić zmiany, jakie miały miejsce od 2020 roku, czyli od momentu, kiedy zaczęto tworzyć te raporty. Tak wygląda to w liczbach:
- w 2020 roku udział coachingu online za pośrednictwem wideokonferencji wynosił 7,70%
- w 2021 r. udział coachingu online wzrósł do 37,11%
- odsetek coachingu bezpośredniego spadł z 75,71% w 2020 r. do 45,07% w 2021 r.
- w 2022 roku udział coachingu realizowanego online za pośrednictwem wideokonferencji wzrósł do 45,00%. Jednocześnie odsetek sesji coachingowych prowadzonych twarzą w twarz spadł do 44,01%.
W 2023 roku coaching twarzą w twarz znów na prowadzeniu
Jak pokazują wyniki analizy Rauen, udział coachingu twarzą w twarz wzrósł do 53,03%. w 2023 roku. To dużo, choć jeszcze nie osiągnął poziomu sprzed pandemii. Np. w roku 2020 wynosił on 75,71 %. Mimo to można powiedzieć, iż coaching face-to-face jest w tej chwili najpopularniejszą i najczęściej praktykowaną formą coachingu. To, co w dużej mierze decyduje o skuteczności tej formy coachingu, to sama obecność coacha i komunikacja niewerbalna pomiędzy nim a klientem. Pisaliśmy o tym w artykule „Obecność w relacji coachingowej”, w który przytoczyliśmy badania finansowane przez Harvarda (Erdös i Ramseyer, 2021). Dodatkowo w tym miejscu należy dodać, iż udział coachingu online wynosi w tej chwili 37,58 %. I ta forma pracy bardzo się ugruntowała. Przed pandemią na sesje online umawiało się 7,70 % klientów.
ŹRÓDŁO: Biuletyn coachingowy 05 | 2023, artykuł autorstwa dr. Christophera Rauena i Davida Ebermanna